همشهری آنلاین: ۱۴ شطرنج‌باز ایرانی که به رقابت‌های انفرادی رده سنی بزرگسالان قهرمانی آسیا در العین امارات اعزام شده بودند، با نتایجی ارزنده به میهن بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، رهاورد تلاش 11 روزه شطرنج‌بازان ایرانی یک مدال طلای ارزنده توسط میترا حجازی‌پور، دو سهمیه جهانی توسط پرهام مقصودلو و میترا حجازی‌پور و مقام‌های دوم مشترک (بدون احتساب امتیازشکنی) توسط احسان قائم‌مقامی بود.

موفق ترین شطرنجباز ایران در این دوره از رقابت‌ها میترا حجازی‌پور بود که با عملکرد درخشان خود موفق شد به عنوان ارزشمند قهرمانی بانوان آسیا در سال 2015 دست پیدا کند. وي با غلبه بر استاد بین‌المللی بانوان، ماری آن گومز (۲۳۱۴) از هندوستان به مقام اول دست یافت و قهرمان شد. این پیروزی ارزشمند، سهمیه مسابقات قهرمانی بانوان جهان را نیز برای میترا به همراه داشت. به علاوه این که وي با این عملکرد درخشان 35 واحد بر ریتینگ خود افزود و به طور مستقیم عنوان استاد بزرگی بانوان را نیز دریافت خواهد کرد.

پرهام مقصودلو، دیگر شطرنج‌باز موفق ایرانی علاوه بر به دست آوردن نورم استاد بزرگی و کسب مقام ششم مسابقات قهرمانی آسیا، توانست به عنوان سهمیه آسیا به مسابقات جام جهانی که ماه آینده در باکو برگزار خواهد شد، راه پیدا کند. مقصودلو همچنین ۲۴ واحد نیز بر ریتینگ خود افزود.

در پایان ۹ دور رقابت در بخش آزاد، احسان قائم‌مقامی بهترین نتیجه را در میان شطرنج‌بازان ایرانی به دست آورد. وي در بخش سریع و برق‌آسا درخشان ظاهر شد، به ویژه این که در مسابقه برق‌آسا موفق به شکست استاد بزرگ، لی کوانگ لیم از ویتنام شد که پیش از این مقام قهرمانی جهان را نیز در این بخش کسب کرده و هم اکنون دارای ریتینگ ۲۸۲۸ می‌باشد.

مقام اول بخش رقابت‌های برق‌آسای مردان را استاد بزرگ، سالم عبدالرحمن از امارات با ۷/۵ امتیاز از ۹ بازی به دست آورد و ۵ شطرنج‌باز با ۷ امتیاز به مقام دوم تا ششم دست یافتند که احسان در امتیازشکنی این مسابقه که تعداد برد بیشتر را ملاک قرار می‌دهد، به مقام چهارم رسيد.

در بخش سریع نیز احسان پس از امتیازشکنی (در حالی که با 5.5 امتیاز به مقام دوم تا هفتم مشترک رسیده بود) در جایگاه هفتم قرار گرفت. این در حالی بود که استاد بزرگ، نگوین ترونگسون (۲۷۲۴) با ۶ امتیاز به مقام اول رسيد. قائم‌مقامی در این مسابقه ۱۵ واحد به ریتینگ سریع خود که هم اکنون ۲۵۶۲ است، افزود.

رقابت‌های قهرمانی مردان و زنان آسیا در حالی از 10 تا 22 مرداد برگزار شد که 14 شطرنج‌باز (7 خانم و 7 آقا) از ایران به این مسابقات اعزام شدند.

احسان قائم مقامی، پویا ایدنی، سید محمدامین طباطبایی، پوریا درینی، پرهام مقصودلو، احمد عسگری‌زاده و محمدرضا اصغرزاده در بخش آقایان، و آتوسا پورکاشیان، سارا خادم‌الشریعه، میترا حجازی‌پور، مینو عسگری‌زاده، غزال حکیمی‌فرد، رعنا حکیمی‌فرد و هانیه خلجی در بخش بانوان نمایندگان ایران در این مسابقات بودند.

 

کد خبر 303963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha