همشهری آنلاین: قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکرد اصلی این بنیاد را در رابطه با برگزاری اردوها و کاروان‌ها، ماهیت فرهنگی آن‌ها با هدف مجاهدپروری و مدافع سازی از نظام اسلامی عنوان کرد.

 بنیاد شهید

به گزارش ایسنا،نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اردوها، کاروان‌ها و سفرهای زیارتی سیاحتی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سردار انصاری در این جلسه برگزاری اردوها و سفرهای سیاحتی زیارتی را یکی از وظایف بنیاد دانست و گفت: مسئله برگزاری اردوها و سفرهای زیارتی و سیاحتی یکی از انتظاراتی است که از بنیاد وجود دارد و در واقع جزو وظایف اصلی فرهنگی بنیاد است.

وی افزود: خوشبختانه بنیاد تا امروز در مسیر اجرای اردوها از ابتدا حرکت مستمری داشته است و شاهد تأثیر مطلوب و خوب این اردوها بوده‌ایم.

قائم مقام بنیاد شهید رویکرد اصلی بنیاد را در رابطه با برگزاری اردوها و کاروان‌ها، ماهیت فرهنگی آن‌ها با هدف مجاهدپروری و مدافع‌سازی عنوان کرد و گفت: رویکرد دیگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بنیاد در حوزه برگزاری اردوهاست و می‌بینیم که با این رویکرد، میزان خدمات افزایش یافته و شاهد رضایتمندی بیشتری هستیم.

سردار انصاری برگزاری اردوها را فرصت مناسبی برای بسیاری از معاونت‌ها و ادارات کل بنیاد توصیف کرد و گفت: در برگزاری این اردوها باید به گونه‌ای عمل شود که شاهد خروجی حداکثری باشیم و معاونت‌های مرتبط مانند بهداشت و درمان و حوزه مددکاری از فرصت‌های موجود در فضای اردوها استفاده کنند.

وی شورای سیاست‌گذاری اردوها، کاروان‌ها و سفرهای زیارتی سیاحتی بنیاد شهید و امور ایثارگران را مسئول سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه اردوها دانست و افزود: در بحث اجرا، مسئولیت با حوزه استان‌هاست و بحث راهبری و نظارتی این اردوها نیز بر عهده معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد است.

وی خواستار هدف‌گذاری کمی مشخص برای تعداد نفرات اعزامی در سال 94 به این اردوها شد و گفت: اولویت اعزام به اردوها باید با والدین معظم شهدا و جانبازان معززی باشد که شرایط سخت دارند.

سردار محسن انصاری همچنین بر لزوم هدف‌گذاری جدی‌تر برای برگزاری اردوهای کوتاه‌مدت یک‌روزه برای جانبازان تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین اردوهایی زمینه ارتباط بیشتر ایثارگران و تقویت روحی آنان را فراهم می‌کند.

وی در پایان بر لزوم ورود جدی‌تر بنیاد در بحث اجرای کاروان‌های راهیان نور و استفاده از ظرفیت موسسه ایثار برای برگزاری اردوهای بنیاد تأکید کرد و افزود: لازم است در اسرع وقت سند راهبردی اردویی و گردشگری بنیاد تهیه و تدوین شود.

در این جلسه اسلام کریمی مدیرکل تربیت بدنی و اردویی بنیاد شهید نیز به ارائه گزارشی درباره وضعیت برگزاری اردوها، کاروان‌ها و سفرهای زیارتی سیاحتی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و مسائل مرتبط با این حوزه را تشریح کرد.

کد خبر 303841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha