یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز 23 مهر (پانزدهم اکتبر)، وبلاگ‌نویس‌ها از سراسر وب دست به دست هم می‌دهند تا مسئله‌ا‌ی مهم را مورد توجه همگان قرار بدهند.

موضوع امسال این حرکت، محیط‌ زیست است. هر وبلاگ‌نویس به سبک خود و مرتبط با موضوعی که خودش انتخاب می‌کند، مطلبی در این مورد می‌نویسد. هدف این است که همه را برای رسیدن به آینده‌ای بهتر،‌ وادار به صحبت کنیم.

در این روز وبلاگ‌نویس‌ها از هر ملیت و پیش‌زمینه‌ای با نوشتن درباره‌ موضوعات مختلف، به هم می‌پیوندند. سایت رسمی روز حرکت وبلاگ‌ها کارهایی که وبلاگ‌ها باید انجام بدهند، را به شرح زیر اعلام کرد:

در روز 23 مهر بنویسید، در این روز در مورد یکی از مسائل مرتبط با محیط زیست، مطلبی در وبلاگ خود منتشر کنند.

برای نمونه، وبلاگی با موضوع "پول"، می‌تواند در مورد روش‌های ذخیره‌ی پول در خانه، به وسیله‌ استفاده از وسایلی که سازگار با محیط زیست هستند، مطلب بنویسد. همین‌طور وبلاگی که گرایش سیاسی دارد، می‌تواند ارزش راه‌حل‌های مشکلات محیط زیست را در دنیای سیاست بررسی کند.

بر اساس دستور کار این روز نیازی نیست که مطلب وبلاگ‌نویس‌ها از جبهه‌ خاصی پیروی کند؛ کافیست که مطلب به هر شکلی که متناسب با شما و خواننده‌های وبلاگتان است، به مساله‌ اصلی ما مرتبط باشد.

هدف این است که از یک دیدگاه خاص پشتیبانی نکنیم تا بتوانیم مساله‌ اصلی‌مان را به میز مذاکره ببریم.

کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید:

شما همچنین می‌توانید با انتخاب و اضافه کردن یکی از نشانه‌ها و بنرهای ما به پایگاه اینترنتی خود، از طریق آدرس سایت به طرح ما بپیوندید.

یا این‌که درآمد یک روز از وبلاگتان را به یکی از نهادهای فعال در زمینه‌ محیط زیست در کشورتان اهدا کنید.

یادتان نرود که ابتدا باید وبلاگ خود را ثبت کنید.

ما می‌خواهیم که آمار وبلاگ‌های شرکت‌کننده در این طرح را داشته باشیم، در نتیجه ثبت‌کردن وبلاگتان کمک زیادی به ما خواهد کرد.

در حال حاضر، فرم ثبت‌نام فقط به زبان انگلیسی موجود است، ولی ورودی‌های فرم به صورت زیر است:

1- نام وبلاگ شما.

2- آدرس وبلاگ شما.

3- تعداد افرادی که وبلاگ شما را از طریق خروجی فید دنبال می‌کنند.

4- آدرس ای‌-میل شما. (شما از طرف ما فقط دو ای‌-میل دریافت خواهید کرد. ای-میل اول را دو روز قبل از روز حرکت وبلاگ‌ها دریافت می‌کنید و ای-میل دوم را در شهریورماه (آگوست) سال آینده، برای اطلاع از برنامه‌ سال آینده.)

5- ورودی آخر برای این است که مطمئن شویم شما یک شخص حقیقی هستید و ربات اسپم نیستید. در این مورد کافی‌است عدد داده شده در انتهای جمله را وارد جای خالی کنید.

کد خبر 30383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز