همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: نقش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در فرایند ارتباط اسرا با خانواده‌هایشان در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن در زمینه جستجوی مفقودان بر اساس توافق ایران، عراق و صلیب سرخ جای تقدیر دارد.

لاریجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، آقای لاریجانی در دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های سودمند این کمیته با دولت و جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: ‌کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان نهادی که هدف آن فعالیت‌های بشردوستانه است، قطعاً‌ جایگاه ممتازی در ارائه خدمات و کمک های لازم به مردم نیازمند نقاط مختلف جهان دارد و دولت، پارلمان و سازمان های ذی ربط جمهوری اسلامی ایران نیز در حد امکان آمادگی گسترش همکاری های خود با این سازمان را دارند.

وی با اشاره به بحران های انسانی روي داده در منطقه بر اثر فعالیت گروه‌های تروریستی گفت: برای غلبه بر بحران‌های کنونی در منطقه که موجب رخ دادن فاجعه ای انسانی شده است باید این نکته را در نظر گرفت که با دامن زدن به خشونت نمی‌توان در پی اصلاحات و ایجاد رفاه در منطقه بود.

رئیس مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع جدی بحران های منطقه همواره بر نقش مؤثر گفتگوها میان طرفین ذی‌نفع تأکید داشته و دارد.

آقای لاریجانی همچنین گفت: هم اکنون هزاران نفر زن و مرد،‌ جوان و پیر در اسارت گروه‌های تروریستی هستند و متاسفانه جامعه بین المللی اهتمام جدی برای نجات آنها از خود نشان نمی دهد.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به بی‌توجهی و نداشتن اهتمام کافی جامعه بین‌المللی به وضع جاری مردم یمن افزود: نبود توجه کافی به ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن، مسئولیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را در این خصوص، محوری، و ایفای نقش فعال‌تر این کمیته را ایجاب می‌کند.

آقای لاریجانی با ابراز خرسندی از برگزاری گفتگوهای کمیته بین المللی صلیب سرخ در زمینه های حقوق بشردوستانه و حقوق اسلام گفت: ‌این گفتگوها نقش مثبتی در ایجاد فضای مودت و برادری میان ادیان و تاثیر مهمی نیز در درک این مسئله که گروه‌های تروریستی ربطی به دین باعطوفت اسلام ندارند خواهد داشت.

آقای مائورو رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های با حسن نیت خود با این کمیته گفت:‌ دولت،‌ پارلمان و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همکاری های خوبی با کمیته بین المللی صلیب سرخ در زمینه نیل به اهداف سازمان داشته و دارند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی به اوضاع منطقه و مسائل حاد بشردوستانه پیش آمده بر اثر تحرکات گروه های تروریستی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این مورد در دو محور در دست اجراست و این کمیته به صورت همزمان ضمن ترغیب سیاستمداران برای یافتن راه حل سیاسی برای این بحران‌ها، از افرادی که به خاطر جنگ و آشوب‌های به وجود آمده در رنج و سختی هستند حمایت می کند.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: تجربه نشان داده است که همه بازیگران منطقه برای غلبه بر مشکلات ناشی از فعالیت گروه های تروریستی عزم جدی ندارند و با وجود اعلام این مطلب که به دنبال مبارزه با تروریسم هستند، پول و سلاح های خود را به سوی آنها روانه می کنند.

مائورو افزود: حجم فعالیت های بشردوستانه در کشور های بحران زده منطقه به قدری بالاست که کارهای کمیته بین المللی صلیب سرخ با نیازهای موجود تناسب ندارد، لذا همکاری و همراهی همه کشورهایی که توان کمک‌رسانی به مردم نیازمند را دارند، نیازی مبرم است.

وی گفت: گفتگو با علما و فقهای اسلام در زمینه مسائل بشردوستانه برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از اهمیت بالایی برخوردار است و با جدیت به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

کد خبر 303806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha