همشهری آنلاین: با افزایش شدت توفان شن در سیستان میزان غلظت آلاینده‌ها به ۳۴ برابر حد مجاز و ۱۲ برابر حد بحران رسید و ادارات دولتی را به تعطیلی کشاند.

توفان ادارات سیستان را تعطیل کرد

به گزارش مهر، از روز گذشته توفان شدید شن در سیستان شروع شد و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی اکنون شرایط جوی در این دیار بحرانی است به طوری که از صبح امروز کلیه دستگاه‌های دولتی مستقر در سیستان تعطیل شدند.

تراژدی تلخ و غمناک تکراری این روزهای سیستان، گویا تصمیم به تمام شدن ندارد و توفان امروز به گونه‌ای ظاهر شد که جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان جدا از تیم‌ها امدادی مستقر در منطقه چندین تیم امدادی از زاهدان را به سمت سیستان راهی کرد.

  • سرعت توفان شن به ۸۳ کیلومتر رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اکنون سرعت وزش توفان شن در خطه سیستان به ۸۳ کیلومتر رسیده است که بر اساس پیش‌بینی تا عصر امروز بر شدت آن افزوده خواهد شد و سرعتش را به ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند.

علی ملاشاهی با بیان این که شعاع دید در منطقه نیز به کمتر از ۱۰۰ متر کاهش یافته است پیش‌بینی کرد: این وضعیت تا فردا در سیستان ادامه داشته باشد و از روز سه‌شنبه از شدت آن کاسته شود.

وی بیان کرد: در این مدت برای نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان نیز در این چند روز به دلیل پدیده مونسون به ویژه در نواحی شرقی مواج است به طوری که ارتفاع موج گاهی به بیش از دو متر نیز می‌رسد.

  • نفس‌ها در سیستان به شماره افتاد

سعید محمودی مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز حد مجاز ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و افزود: اکنون سطح غلظت ذرات معلق در هوای منطقه به پنج هزار و ۲۱۷ میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است.

  • تمامی محورهای سیستان باز است

فرماندهی پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اعلام کرد: اکنون کلیه محورهای ارتباطی سیستان باز است اما با توجه به هشدار هواشناسی در صورت بحرانی‌تر شدن شرایط جوی حسب یقین برای حفظ سلامت و جان مردم محورهای مستعد توفان شدید شن را خواهیم بست.

این فرماندهی اعلام کرد که هم اینک تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی منطقه با رعایت نکات ایمنی و روشن نگه داشتن چراغ خودروها و به کندی در حال انجام است.

کد خبر 303560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha