دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

با اعلام جزئیات آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش، حالا مربیان پیش‌دبستانی جدی‌ترین معترض نحوه برگزاری این آزمون هستند.

معلم و دانش آموز

در شرايطي كه مربيان پيش‌دبستاني بعد از عمل نكردن وزير آموزش‌وپرورش به تكليف قانوني براي به‌كارگيري آنها دل به آزمون استخدامي اين وزارتخانه در تابستان امسال بسته بودند، اعلام نحوه جديد استخدام باعث شد عده‌اي از آنها مقابل مجلس تحصن كنند.

بيشتر از هزار روز قبل يعني در 19مهر سال91 نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مصوبه‌اي را براي به‌كارگيري اين افراد امضا كردند. بر اين اساس وزير آموزش و پرورش، 2سال مهلت داشت آزمون براي به‌كارگيري اين مربيان برگزار كند كه البته هرگز اين اتفاق نيفتاد. تأخير علي اصغر فاني در اجراي اين مصوبه مجلس باعث شد نمايندگان، گزارش تخلف او را به قوه‌قضاييه ارجاع دهند.

اما پس از مدتي وزير آموزش‌وپرورش اعلام كرد مصوبه دولت براي استخدام 5هزار نيروي جديد را از دولت دريافت كرده است. به اين ترتيب مربيان پيش‌دبستاني اميدوار بودند تا با اين اتفاق تكليف بر زمين مانده دولت عملي شود. تأخير در اطلاع‌رساني چگونگي اين استخدام، اعتراض بسياري از داوطلبان را به‌دنبال داشت و در نهايت اعلام شد اين آزمون 27شهريور‌ماه سال‌جاري برگزار مي‌شود و 21مرداد آخرين مهلت براي ثبت‌نام در آن است.

هر چند ماه‌هاي گذشته مسئولان آموزش و پرورش چندين بار از در اولويت بودن مربيان پيش‌دبستاني در آزمون استخدامي گفته بودند اما حالا و با اعلام جزئيات بيشتر انگار خبري از چنين اولويتي نيست. در شرايطي كه تعداد زيادي از 40هزار مربي پيش‌دبستاني، ساكن استان تهران هستند، قرار است در اين آزمون جديد و در مجموع 190نيرو در پايتخت جذب شوند كه گفته مي‌شود تنها 6نفر آنها خانم هستند.حالا مربيان پيش‌دبستاني مقابل مجلس تجمع كرده‌اند و خواستار پيگيري اين موضوع از سوي نمايندگان مجلس هستند.

  • وعده براي اولويت

البته محمد ديمه ور، معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، بدون اشاره به اعتراض اين افراد تنها يك‌بار ديگر از در اولويت بودن اين افراد خبر داده و گفته است: «قرار شده است مربيان پيش‌دبستاني در آزمون استخدامي در اولويت باشند.مقرر شده است پذيرش در آزمون استخدامي به‌صورت منطقه‌اي برگزار شود و مناطق، رشته و جنسيت مورد نياز خود را اعلام كرده‌اند؛ اگر مربيان پيش‌دبستاني در آن رشته و جنسيت مورد نياز باشند، در اولويت استخدام قرار مي‌گيرند.»

البته اين تنها معلمان پيش‌دبستاني نيستند كه به جزئيات برگزاري اين آزمون اعتراض دارند. روز گذشته رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور هم با بيان اينكه سهم ما از استخدام ۵ هزار نيرو در آموزش و پرورش تنها ۱۲۵ نفر است، از درخواست رديف جداگانه استخدام خبر داد. مجيد قدمي با تأكيد بر اينكه با كمبود شديد معلم در مدارس استثنايي روبه‌رو هستيم، گفت: اين سهميه كافي نيست و بايد اين مشكل را برطرف كنيم.براي همين تا 2 سال آينده حتما بايد مجوز جداگانه‌اي را براي استخدام دريافت كنيم.

  • با اين شماره‌ها تماس بگيريد

21مرداد آخرين فرصت براي ثبت‌نام در اين آزمون است و متقاضيان بايد براي ثبت‌نام به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org مراجعه كنند. براي طرح سؤال درخصوص ثبت‌نام آزمون استخدام پيماني در مشاغل آموزشي وزارت آموزش و پرورش در سال 1394مي‌توانند با شماره‌هاي 02182283206 و 02182283211 تماس بگيرند. ساعت پاسخگويي تلفني از ساعت 8:00صبح الي 16:00 به‌جز ايام تعطيل است. قرار است در اين آزمون، 5 هزار نفر در قالب استادكار، هنرآموز، آموزگار ابتدايي، دبير تربيت‌بدني، دبير رياضي، دبير زيست‌شناسي، دبير عربي، دبير فيزيك، دبير زبان و ادبيات‌فارسي، دبير زبان انگليسي، دبير ديني و قرآن، دبير شيمي، دبير علوم‌اجتماعي، مراقب سلامت، مربي پرورشي و آموزگار استثنايي در مدارس كشور جذب شوند.

کد خبر 303544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha