مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته اول ماه اوت هفته جهانی شیردهی مادران است. هر سال از یک تا ۷ اوت (۹ تا ۱۶ مرداد) «اتحاد جهانی اقدام برای شیردهی مادران» (WABA) از کارزاری برای افزایش آگاهی عمومی درباره سودمندی‌ها (و چالش‌های) شیردهی از پستان حمایت می‌کند.

Gala

WABA کارزار جهانی‌اش را هر سال بر یک مضمون متفاوت متمرکز می‌کند. مضمون کارزار امسال «شیردهی مادران و کار» است، موضوعی که ذهن بسیاری از مادران شیرده را که باید به سرکارشان یا حتی فقط زندگی روزمره‌شان بازگرداند، اشغال می‌کند.

متعادل کردن نیازهای نوزاد برای شیر تقاضاهای شغلی کار سختی است،‌ اما یک شرکت تازه‌تاسیس معتقد است که می‌تواند این وضعیت را برای مادران اندکی ساده‌تر کند.

به نوشته لايوساينس شرکت کوهانا (Kohana) در هفته جهانی شیردهی مادران یک کارزار گردآوری پول برای آغاز ساخت یک تکنولوژی جدید دوشیدن شیر پستان را آغاز کرده است.

کوهانا شرکتی است که در واقع از یک گردهمایی یک‌هفته‌ای تبادل افکار یا یک «هکاتون» heckathon (گردهمایی سازندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار و طراحان میانجی‌ها و مدیران پروژه‌ها) با نام «پمپ شیردوشی بسازید که مکش انجام ندهد» به وجود آمد که به میزبانی انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT در سپتامبر 2014 برگزار شد.

پمپ ساخته‌شده به‌وسیله کوهانا به نام «گالا» (Gala) نتیجه مستقیم این هکاتون در MIT بود و به‌طور ریشه‌ای با اغلب پمپ‌های موجود امروزی متفاوت است. پمپ گالا به‌جای استفاده از مکش ناشی از خلأ در میان پستان و مخروط پلاستیکی پمپ، از فشردن برای بیرون کشیدن شیر از غدد شیری در قاعده پستان استفاده می‌کند. این پمپ الکتریکی تکنیکي را تقلید می‌کند که زنان قرن‌ها بدون استفاده از ماشین‌های پیچیده از آن استفاده کرده‌اند.

وب‌سایت این شرکت می‌گوید استفاده از این پمپ احساسی مانند «کاربرد بازوبند فشارخون ایجاد می‌کند، اما نسبت به آن کمتر دردناک است». پمپ کوهانا به همراه یک پستان‌بند مخصوص عرضه می‌شود. پمپ با باتری کار می‌کند.

کارزار گردآوری پول می‌تواند این تکنولوژی جدید و دوستدار مادر را تا 13 اوت به فروشگاه‌ها بفرستد. پول‌های حاصل از این جذب پول‌های کوچک مردمی (crowdfunding) برای انجام یک کارآزمایی کوچک به کار خواهد رفت که زنان در آن‌هم از پمپ‌های شیردوشی معمول و هم از پمپ فشاری شرکت کوهانا استفاده می‌کنند تا معلوم شود که کدام وسیله در طول پانزده دقیقه شیر بیشتری را برحسب حجم بیرون خواهد کشید.

کد خبر 303535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha