دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

شرکت کنترل کیفیت هوا از شرایط سالم هوای تهران در هفته گذشته (۱۰تا ۱۶مرداد) برای دومین هفته متوالی مردادماه، خبر داد.

هوای پاک

به گفته مريم نادري مدير واحد پايش و پيش‌بيني اين شركت، بررسي ميانگين تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق كمتر از 10 و 2.5 ميكرون (10PMو 2.5PM) اندازه‌گيري شده در ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران و پارامترهاي هواشناسي هفته گذشته (10تا 16مرداد 1394) نشان مي‌‌دهد كه گرچه طي هفته گذشته، تهران در برخي ساعات بادهاي نسبتاً شديد (با سرعت 5متر بر ثانيه و بيشتر) را نيز تجربه كرده‌ اما شرايط سالمي را از نظر شاخص كيفيت هوا پشت سر گذاشته است.

وي افزود: بررسي پارامترهاي هواشناسي شامل سمت و سرعت باد، رطوبت نسبي، دما و تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق كمتر از 10و 2.5 ميكرون (10PMو 2.5PM) در هفته گذشته نشان‌دهنده وجود ارتباط معني‌داري بين تغيير غلظت آلاينده‌ها در سطح شهر تهران و پارامترهاي هواشناسي است. وي اظهار كرد: گرچه هفته گذشته تهران شرايط سالمي را از نظر شاخص كيفيت هوا پشت سر گذاشته، اما غلظت آلاينده‌ها تحت‌تأثير سرعت باد متغير بوده است.

همانطور كه گلبادها نشان مي‌دهد باد تقريبا از تمام جهات وزيده و سرعتي متغير بين صفر تا 7متر بر ثانيه را ثبت كرده است. در بيشتر اوقات نيز جهت باد بين جنوب‌غربي تا جنوب‌ شرقي و سرعت آن بين 2تا 5متر بر ثانيه متغير بوده و شرايط مساعدي براي كاهش تراكم غلظت آلاينده‌ها و بهبود كيفيت هوا فراهم كرده است. در ساعات قبل از ظهر هم كه دما روند كاهشي داشته باعث كاهش سرعت باد به حدود صفر تا 2متر بر ثانيه شده كه تراكم غلظت آلاينده‌ها را به همراه داشته است، اما بعد از ظهرها افزايش دما منجر به ناپايداري هوا، افزايش سرعت باد و پخش و پراكنش آلاينده‌ها شده است.

کد خبر 303525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha