یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عده‌ای از گردشگران با پرتاب سنگ به سوی اهالی روستای ابیانه موجب زخمی شدن سه تن از جوانان این روستا شدند.

به گزارش خبرگزاری میراث بی‌حرمتی گردشگران به اهالی روستای تاریخی ابیانه موجب درگیری و در نهایت زد و خورد شد که در این بین به علت پرتاب سنگ از سوی گردشگران، سه تن از اهالی روستای ابیانه راهی بیمارستان شدند. یکی از زخمیان به علت وخامت حال به تهران منتقل شده است.

اهالی ابیانه عنوان کردند عده‌ای از گردشگران که با مینی‌بوس از شاهین شهر به ابیانه آمده بودند به تعدادی از جوانان ابیانه که در روستا قدم می‌زدند، بی‌حرمتی کردند که همین موضوع موجب درگیری و در نهایت زد و خورد شدید شد.
 
در پی این درگیری، برخی از گردشگران با پرتاب سنگ به سوی اهالی روستای ابیانه موجب زخمی شدند سه تن از جوانان این روستا شدند که توسط اهالی روستا سریعا بیمارستان نطنز منتقل شدند.
 
 شواهد عینی حاکی از آن است که یکی از مجروحان حادثه به شدت از ناحیه گردن زخمی شده بود و نفر دیگر به علت جراحات زیاد و ضربه شدید وارد شده به سر، به کما رفت که به سرعت به بیمارستانی در کاشان و از آن‌جا به تهران منتقل و در "سی سی یو" بستری شد.
 
به گفته اهالی روستای ابیانه با حضور پلیس طرفین دعوا به پاسگاه انتقال داده شدند و قاضی کشیک با ارائه حکمی هر دو طرف دعوا را بازداشت کرد.
 
اهالی روستا پس از این اتفاق با تجمع و تحصن در زیارتگاه ابیانه نسبت به حضور گردشگران اعتراض کردند.
 
آن‌ها در این تحصن نسبت به تخریب باغ‌ها، توهین و تجاوز به حقوق اهالی روستا و بی‌حرمتی گردشگران اعتراض کردند و با مسئولان استان اصفهان تماس گرفتند.
 
بنا به گفته اهالی طی روز پنجشنبه بیش‌از هزار ماشین در روستای کوچک ابیانه تردد کردند و برخی از گردشگران با ورود به باغ‌های خصوصی روستاییان، به محصولاتی از قبیل گردوها لطمه وارد کردند.
 
ورود گردشگران ایرانی به روستای ابیانه و مشکلاتی که در پی آن ایجاد می شود، از جمله مسائلی است که اهالی این روستا مرتبا با آن درگیر هستند و هر بار این حضور در ایام تعطیل برای اهالی روستا پیچیده‌تر می‌شود.

کد خبر 30352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز