یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دراین مسابقه شرکت کنندگان باید وزنه سربی ۵ گرمی را که به چرخ قرقره چوب ماهیگیری وصل شده بود در داخل زمین مسابقه، بلندتر از بقیه می‌انداختند

ماهیگیری

كساني كه جمعه دوم مردادماه به ورزشگاه انقلاب شهركرد رفته بودند با صحنه عجيبي مواجه شدند. افراد حاضر در ورزشگاه، با گرفتن چوب ماهيگيري مشغول مسابقه دادن بودند اما خبري از آب و ماهي نبود چرا كه اين بار، ماهيگيران به خشكي آمده بودند تا با وزنه‌هاي ماهي شكل و پرتاب آن‌ها با هم مسابقه بدهند.

جمعه دوم مردادماه، ماهيگيراني از استان‌هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري دور هم جمع شدند تا با هم مسابقه بدهند اما مسابقه آن‌ها نه در آب بلكه روي چمن برگزار شد و خبري از قايق سواري و گرفتن ماهي نبود.

در اين مسابقه، شركت كنندگان از چوب ماهيگيري براي پرتاب كردن وزنه‌اي كه به شكل ماهي بود استفاده مي‌كردند.

«مسابقات پرتاب وزنه با چوب ماهيگيري، ايده‌اي بود كه بعد از مطرح شدن در فدراسيون ورزش‌هاي همگاني شهركرد، براي بالا بردن شور و نشاط در بين ماهيگيران و همچنين تشويق آن‌ها به عدم صيد ماهي در فصول ممنوعه برگزار شد.

در اين مسابقه 55 نفر از ماهيگيران و مردم عادي ثبت نام كردند تا شانس خود را براي اول شدن امتحان كنند». اين‌ها را علي جيلان، مسوول برگزاري مسابقات به ما مي‌گويد و در ادامه برايمان توضيح مي‌دهد كه:«مسابقات در رده سني آزاد و بين خانم‌ها و آقايان برگزار شد.

كوچكترين شركت كننده 5 سال و مسن‌ترين آن‌ها هم ماهيگير 70ساله اصفهاني بود. شركت كنندگان از شهرستان‌هاي شهركرد، وانان و اردل چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي فريدن و داران استان اصفهان بودند».اين مسابقات در دو بخش برگزار شد.

بخش اول مربوط به پرتاب بلند و در سه مرحله برگزار شد. در اين بخش هر شركت كننده مي‌توانست تا سه مرتبه شانس خود را براي پرتاب هرچه بلندتر وزنه ماهي‌شكلش امتحان كند تا ركورد بهتري به دست آورد.

« شركت كنندگان بايد وزنه سربي 5 گرمي را كه به چرخ قرقره چوب ماهيگيري وصل شده بود در داخل زمين مسابقه، بلندتر از بقيه مي‌انداختند. چوب 5/2 متري ماهيگيري و همچنين سنگين بودن وزنه باعث شده بود تا بعضي از شركت كنندگان پرتاب خطا داشته باشند و وزنه‌شان در زمين مسابقه فرود نيايد».

كساني كه مي‌خواستند پرتاب بهتري داشته باشند ابتدا دورخيز مي‌كردند و نخي كه وزنه به آن متصل بود را پشتشان مي‌انداختند و بعد از چند قدم دويدن تا جايي كه قدرت داشتند آن را به زمين مسابقه مي‌انداختند.

« در اين بخش مصطفي زماني با زدن ركورد 72 متر و 50 سانتيمتر موفق شد به مقام قهرماني برسد».

اما بخش دوم اين مسابقه پرتاب كوتاه و دقيق بود. اين بخش به اين صورت برگزار شد كه ابتدا يك حلقه هولاهوپ در 15 متري محل پرتاب روي زمين گذاشته شد،در اين مسابقه به جاي زور بازو، دقت، مهم‌ترين عنصر براي اول شدن بود.

«اين مرحله هم مانند بخش اول مسابقه بسيار جذاب و ديدني بود، اما در اين مرحله شركت كنندگان فقط يك بار حق پرتاب وزنه را داشتند و بايد آن را دقيقا در وسط حلقه هولاهوپ مي‌انداختند تا بتوانند برنده شوند».

در اين بخش هم علي هاشمي از استان چهارمحال و بختياري موفق شد مقام اول را كسب كند.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 303475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha