همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام آمادگی برای تاسیس شعب بانک‌های ژاپنی در ایران، گفت: در گذشته بانک‌های ژاپنی فقط به صورت نمایندگی در ایران فعالیت می‌کردند ولی با ارتقای سطح فعالیت‌ها آمادگی تاسیس شعب بانک‌های ژاپنی در ایران وجود دارد.

دیدار رئیس کل بانک مرکزی با هیئت ژاپنی

ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی در ديدار با معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، تعامل و روابط شبکه بانکی دو کشور را زیرساخت کلیدی طراحی روابط اقتصادی خواند و گفت: تاسیس شعب بانک‌های ژاپنی در ایران به لحاظ قانونی امکان‌پذیر است و تلاش مي‌كنيم شرایط را برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور آماده کنیم.

رئيس كل بانك مركزي افزود: در دوره تحریم‌ها، بانک‌های ژاپنی همکاری خوبی با بانک‌های ایرانی داشتند. این روابط در دوره جدید باید تقویت شود و متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور فعالیت‌های بانکی تعریف و اجرایی شود.

دایشیرو یاماگیوا، معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نيز با تبريك توافق هسته‌ای از جانب دولت ژاپن، گفت: شرکت‌های ژاپنی با وجود تحریم‌ها در گذشته با بانک‌های ایرانی همکاری خوبی داشته‌اند و اکنون ما نیز به عنوان دولت ژاپن از این همکاری‌ها حمایت می‌کنیم ضمن آنکه برای شروع مجدد فعالیت‌ها بهتر است همکاری‌ها در زمینه‌های محیط زیست، خودرو و صنایع برق آغاز شود.

وي در پاسخ به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی ایران مبنی بر گسترش همکاری‌های بانکی تاکید کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی، بانک مرکزی ژاپن با ایران همکاری داشته است و امیدواریم از این به بعد با فرصت پیش آمده روابط اقتصادی را توسعه دهیم البته این امر به تصمیم  بانک‌های ژاپنی بستگی دارد لیکن دولت ژاپن از این بانک‌ها جهت حضور در ایران حمایت خواهد کرد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني بانك مركزي

کد خبر 303401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha