جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در اسماعیلیه مصر گفت هدف از طرح جدید کانال سوئز احیای اقتصاد مصر است.

Suez Canal

کارینا شابور درباره افتتاح طرح توسعه کانال سوئز با حضور رئیس جمهور مصر و جمعی از مقامات ارشد کشورهای خارجی گزارش داد عبدالفتاح السیسی به گونه ای سخنرانی کرد که انگار فی البداهه صحبت می کند و او خواست تصویری از مصری متحد را به نمایش بگذارد. شاهد آن بودیم که شخصیتهای قبطی در کنار شخصیت‌های مسلمان قرار داشتند. تلاش شد این پیام داده شود که مردم مصر مردمی متحد هستند و در مدت یکسالی که این کانال ساخته شد، از آن حمایت کردند. کانالی که صد در صد بدست مصری‌ها تامین مالی و ساخته شده و این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که در زمان ساخت کانال سوئز در قرن گذشته، مصر به شدت بدهکار و در نهایت مجبور شد سهم خود را به انگلیس بفروشد.

این خبرنگار افزود در نتیجه حس افتخار ملی در جریان سخنرانی عبدالفتاح السیسی به نمایش گذاشته شد. هدف از این طرح احیای اقتصاد مصر است که از زمان انقلاب تحت فشار شدیدی بوده است. رئیس جمهور مصر همچنین بر این نکته تاکید کرد که این، اولین مرحله از طرحی مهمتر است. یعنی طرح ایجاد منطقه ای بندری است که با احداث بنادر، راهها، فرودگاه ها، زیرساخت های لازم و نیروگاه های برق همراه می شود و برای یک میلیون مصری کار ایجاد می کند. به گفته السیسی این طرح هدیه‌ای به مصر و همچنین به جهانیان است. احتمالاً امروز یکی از برجسته ترین روزهای ریاست جمهوری وی خواهد بود.

کد خبر 303268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha