دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

۲ روز بعد از آتش‌سوزی عمدی در هتل هرمز بندرعباس که در جریان آن یک آتش‌نشان جان خود را از دست داد، عامل اصلی این آتش‌سوزی دستگیر شد.

آتش سوزی

اين مرد ميانسال در بازجويي‌هاي اوليه اختلاف حساب با 2دوستش را انگيزه‌اش از به آتش كشيدن هتل اعلام كرد. آتش‌سوزي ساعت 2:30بامداد جمعه از اتاق شماره 213هتل هرمز آغاز شد. هنوز دقايقي از آتش‌سوزي نگذشته بود كه آتش‌نشانان عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند.

آنها در اين عمليات توانستند جان 58مسافر ازجمله توريست‌هاي خارجي را كه در هتل هرمز و هتل مجاور بودند نجات دهند اما در اين ميان يكي از آتش‌نشانان به نام بركت جوذري به‌دليل دودگرفتگي، جان خود را از دست داد. اين حادثه در همان نگاه اول مشكوك و عمدي به‌نظر مي‌رسيد. از طرفي مسافر اتاق 213 كه همراه 2نفر از دوستانش براي انجام كارهاي گمركي از تهران به بندرعباس رفته بود نيز بعد از حادثه ناپديد شده بود.

با وجود اين چند ساعت بعد از اين حادثه 2دوست مظنون اصلي كه در اتاق‌هاي ديگري اقامت داشتند دستگير شدند. بازجويي از متهمان نشان مي‌داد كه مظنون اصلي با آنها دچار اختلاف شده و به همين دليل هتل را به آتش كشيده است. به اين ترتيب تحقيقات در اين‌باره ادامه يافت تا اينكه شامگاه يكشنبه متهم اصلي كه مردي 49ساله است، در فرودگاه بندرعباس دستگير شد. اين مرد در بازجويي‌ها گفت: من و دوستانم ترخيص‌كار گمرك هستيم.

شب حادثه با دوستانم اختلاف پيدا كردم و چون مي‌خواستم از آنها انتقام بگيرم، اتاقم را آتش زدم و فرار كردم تا تقصير به گردن آنها بيفتد. وي ادامه داد: ساعت حدود 2بامداد بود كه ابتدا دستمال توالت را آتش زدم و آن را روي فرش انداختم و در ادامه تشك تخت هم آتش گرفت و از اتاق بيرون آمدم و فرار كردم. در ادامه با اتوبوس به تهران برگشتم اما تصميم گرفتم خودم را تسليم كنم. به‌خاطر همين با هواپيما به بندرعباس برگشتم.براساس اين گزارش هم‌اكنون متهمان در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات زيرنظر بازپرس شعبه دهم دادسراي بندرعباس ادامه دارد.

کد خبر 302994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha