دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همه شهر برای پیدا کردن دختر ۶ساله سبزواری بسیج شده بودند و همه جا را وجب به وجب جست‌وجو می‌کردند، اما هیچ‌کس نمی‌دانست یکی از اعضای تیم جست‌وجو چند روز قبل دختربچه را به قتل رسانده است. عامل این جنایت هولناک کسی نبود جز پسرعموی ۱۷ساله مقتول.

قاتل دختر۶ ساله، پسرعمویش بود

عصر روز 29تيرماه دختري 6ساله به نام مهديه از خانه‌شان واقع در منطقه صالح‌آباد سبزوار بيرون رفت تا جلوي درِ خانه بازي كند اما ناپديد شد و حتي دوستانش هم نمي‌دانستند كجا رفته است. كم كم هوا رو به تاريكي مي‌رفت و هنوز خبري از دختر بچه نشده بود.

چند ساعت انتظار براي بازگشت او به خانه بي‌فايده بود و وقتي پدر مهديه به خانه آمد و از ماجرا با خبر شد از همسايه‌ها براي پيدا كردن دخترش كمك گرفت. آن شب دوستان و آشنايان براي پيدا كردن دختر بچه بسيج شدند. آنها تا نزديك صبح همه جا را جست‌وجو كردند اما تلاش‌شان بي‌فايده بود. مهديه ناپديد شده بود و هيچ اثري از او وجود نداشت.

  • 3فرضيه پليس

با اعلام اين خبر به پليس فرضيه‌هاي متعددي در اين خصوص مطرح شد. خانه پدر مهديه در نزديكي كانال‌ها و قنوات شهر بود و امكان داشت او داخل آنها سقوط كرده باشد. به اين ترتيب مأموران انتظامي همراه با تيم نجات سازمان آتش‌نشاني آن حوالي و كوره‌هاي آجرپزي، نيزارها و كال شور اطراف شهر را جست‌وجو كردند اما نتوانستند ردي از او بيابند.

يكي ديگر از فرضيه‌هايي كه مورد بررسي قرار گرفت احتمال آدم ربايي بود. مأموران چند مظنون را نيز دستگير كردند اما اين تلاش‌ها نيز به جايي نرسيد و معماي ناپديد شدن مهديه همچنان بي‌پاسخ بود. سومين گزينه‌اي كه مورد بررسي قرار گرفت هتك حرمت دختربچه بود. براساس اين فرضيه كارآگاهان احتمال مي‌دادند كه فرد يا افراد ناشناسي با نيت‌هاي غيراخلاقي مهديه را ربوده و او را به قتل رسانده‌اند. افسران آگاهي در اين مرحله دست به عمليات وسيعي زدند و با مجوز قضايي 12خانه را كه ممكن بود دختر گمشده در آنجا نگهداري شود بازرسي و 9مظنون را نيز دستگير كردند اما خيلي زود معلوم شد هيچ كدام از آنها در اين معماي جنايي نقشي نداشته‌اند.

  • اولين سرنخ

چند روز از ناپديد شدن مهديه مي‌گذشت و هيچ‌كس از سرنوشت او اطلاعي نداشت. همزمان با تلاش‌هاي پليس، خانواده مهديه با كمك رسانه‌هاي محلي و شبكه‌هاي اجتماعي از مردم براي يافتن دخترشان كمك خواستند. انتشار اين خبر عواطف اهالي شهر را تحت‌تأثير قرار داد و خانواده‌هاي زيادي با خانواده دختر گمشده ابراز همدردي كردند. با اين حال همچنان تجسس‌هاي پليس در جريان بود تا اينكه كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد پسرعموي مهديه كه پسري 17ساله به نام محمد ابراهيم است در اين ماجرا دخالت دارد. وقتي او تحت بازجويي قرار گرفت اعتراف كرد كه دختر عمويش را ربوده و پس از آزار و اذيت به قتل رسانده است. مأموران با راهنمايي وي جسد دختربچه را در 5كيلومتري محور سبزوار- بردسكن كشف كردند. ديگر سرنوشت غم‌انگيز دختر بچه سبزواري مشخص شده بود اما افسران آگاهي به‌دنبال كشف جزئيات اين جنايت هولناك بودند. به اين ترتيب محمد ابراهيم تحت بازجويي‌هاي فني قرار گرفت.

  • جزئيات جنايت

او در اعترافاتش گفت: چند سال قبل پدرم فوت كرد و مادرم با مرد ديگري ازدواج كرد. با اين حال من با خانواده عمويم زندگي مي‌كردم و مثل فرزندشان بودم. از 2‌ماه قبل نزد مادرم رفتم تا با او زندگي كنم ولي باز هم به خانه عمويم رفت‌وآمد داشتم تا اينكه روز حادثه فكري شيطاني به سرم زد و تصميم گرفتم دختر عمويم را بدزدم و او را به قتل برسانم. به اين ترتيب دور از چشم همه او را به محل خلوتي بردم و كشتم.

يكي از اقوام مقتول درباره اين ماجرا به همشهري گفت: مهديه فرزند دوم خانواده بود و قرار بود سال ديگر به مدرسه برود. پدر او 2دختر و يك پسر داشت. از طرفي محمد ابراهيم هم بعد از مرگ پدرش با خانواده عمويش زندگي مي‌كرد و عمويش قيم او بود. ولي از مدتي قبل نزد مادرش رفت و با او و شوهرش زندگي مي‌كرد با اين حال باز هم به خانه عمويش رفت‌وآمد داشت تا اينكه اين حادثه اتفاق افتاد. وي ادامه داد: بعد از گم شدن مهديه همه فاميل براي پيدا‌كردن او همكاري مي‌كردند. حتي محمد‌ابراهيم هم همراه ما مي‌آمد و وانمود مي‌كرد نگران دختر عمويش است، اما هيچ‌كس نمي‌دانست قاتل بين خودمان است. وقتي معلوم شد كه او مهديه را كشته است همه شوكه شدند. هيچ‌كس باورش نمي‌شود او همه مان را فريب داده باشد. نمي‌دانم او چطور دلش آمد دست به چنين جنايتي بزند. در همين حال، سيدمحمد هاشم‌زاده‌هاشمي فرمانده انتظامي سبزوار با اعلام اين خبر گفت: با كشف اين معماي جنايي متهم به قتل صحنه جنايت را بازسازي كرد و تحقيقات از او براي كشف زواياي پنهان اين ماجرا ادامه دارد.

کد خبر 302201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha