یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات وفنآوری اطلاعات با اشاره به اینکه نرم افزار پیام رسان تلگرام درایران فیلتر نمی‌شود، از غیرفعال شدن امکان ارسال استیکر تلگرامی در ایران خبر داد.

به گزارش مهر، محمود واعظی كه در سفری دو روزه در استان همدان حضور یافته بود، درآخرین برنامه خود در استان در مركز انتقال داده همدان حضور یافت و پس از رونمایی از نخستین سیستم رایانش ابری به سئوالات خبرنگار مهر پاسخ داد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در خصوص امكان فیلتر شدن نرم افزاز پیام رسان تلگرام به دلیل امكان طراحی استیكرهای توهین آمیز در آن گفت: پس از این مصاحبه مسئولین تلگرام با همكاران این نهاد تماس گرفته و عذر خواهی و عنوان كردند سیستمی برای همه كاربران دنیا طراحی کرده‌اند كه كاربر بتواند استیكر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی كاربران در ایران از این موضوع سو استفاده می‌کنند بنابراین مسئولان تلگرام عنوان کرده‌اند این امكان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.

واعظی اذعان داشت: در پاسخ آنان عنوان كردم كه در صورت عدم تكرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

وی گفت: هر شبكه اجتماعی كه در ایران در حال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیر اخلاقی در آن انتشار یابد، قطعاً تحمل نمی‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص سفر دو روزه خود به استان همدان گفت: در این سفر قول تبدیل مجتمع ماهواره ای اسدآباد به مركز مدیریت ترافیك داده‌ها داده شد که این مركز در داخل و خارج كشور خدمات دهی می‌کند و از این نوع مراكز تنها دو مركز در كشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مركز ارتباطات داده همدان نیز جزو هشت مركز برتر كشور خواهد بود كه علاوه بر خدمات دهی به كل استان به پنج استان مجاور نیز خدمات می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به جلسه خود با فعالان آی سی تی در استان بیان داشت: در این جلسه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهیان حضور داشتند تا نحوه رونق كسب و كار در این حوزه را در استان مورد بررسی قراردهیم.

واعظی افزود: با رونق این بخش در استان می‌توان برای جوانان و فارغ التحصیلان كار ایجاد كرد كه برای این امر كارگروهی تشكیل شده كه روند را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشی مركز داده ها در استان، گفت: رایانش ابری می آوند خدمات به خارج استان ارائه می دهد و در صورت موفقیت این سیستم در بعد سراسری نیز خدمات این مركز اطلاع رسانی خواهد شد اما همدان اولین استان است كه مركز داده های ابری در آن راه اندازی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات اظهار داشت: همه روستاهای استان همدان از تلفن برخوردار هستند و همدان جزو معدود استان‌هایی است كه همه روستاهای آن تلفن دار شده اند و بخشی از روستاها را سال گذشته به اینترنت متصل كردیم و در سال جاری نیز حدود ۶۵۰ روستا به اینترنت مجهز خواهند شد.

واعظی ادامه داد: تا اواخر سال آینده باید بیش از ۹۰ درصد روستاها در استان همدان به اینترنت متصل شده باشند.

وی با اشاره به اینكه در این سفر هر آنچه كه استان در طول سالیان مختلف در بخش انتقال، پنهای باند داشته به دو تا سه برابر افزایش یافته است، بیان داشت: از نظر زیر ساخت و تلفن آزاد استان مشكلی ندارد اما نگرانی‌هایی در خصوص سرعت اینترنت در استان وجود دارد كه ارتباطی به شركت ارتباطات نداشت.

وی گفت: به شركت ارتباطات زیر ساخت دستور داده شد تا نظارت بیشتری بر شرکت‌های خصوصی كه به مردم اینترنت واگذار می‌کنند داشته باشد تا سرعت را به همان حد قرارداد برسانند.

کد خبر 302111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha