شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

اکران نافرجام «رستاخیز» در هفته گذشته باعث شد تصمیم‌گیری برای جایگزین این فیلم در شورای صنفی نمایش به هفته جاری موکول شود.

سینما

تا چهارشنبه آينده مهلت قانوني و 10هفته‌اي اكران برخي فيلم‌ها ازجمله «نهنگ عنبر» به پايان مي‌رسد و «دوران عاشقي» از 7مرداد به سرگروهي سينما كورش روي پرده مي‌رود. به گزارش همشهري، تازه‌ترين تجربه كارگرداني عليرضا رئيسيان با بازي شهاب حسيني، ليلا حاتمي، فرهاد اصلاني و... در سي و سومين جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت 10سيمرغ بلورين بود و در 2بخش بهترين فيلمنامه و بهترين فيلمبرداري جايزه برد.

با رونمايي از پوستر «قندون جهيزيه» علي ملاقلي‌پور هم زمزمه‌هاي آغاز اكران اين فيلم جدي‌تر از گذشته به گوش مي‌رسد. نخستين فيلم فرزند مرحوم رسول ملاقلي‌پور نخستين بار ارديبهشت امسال در بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر و پس از آن در پنجمين جشنواره فيلم شهر رونمايي شد و انتظار مي‌رود در نوبت دوم اكران تابستان روي پرده برود.

نگار جواهريان و صابر ابر بازيگران اصلي قندون جهيزيه هستند كه برخي كارشناسان فروشي معقول براي آن پيش‌بيني مي‌كنند. در ميان فيلم‌هاي روي پرده، نهنگ عنبر سامان مقدم پس از حدود 2‌ماه در تهران 3ميليارد و 780ميليون تومان و در شهرستان‌ها يك ميليارد و 600 ميليون تومان و در مجموع حدود 5 ميليارد و 500ميليون تومان فروخته است.

«گينس» محسن تنابنده كه 36سينما در تهران و 36سينما در شهرستان‌ها در اختيار دارد، با يك ميليارد و 550ميليون تومان در تهران و 700ميليون تومان در ديگر نقاط ايران از مرز 2ميليارد تومان عبور كرده است. «عصر يخبندان» مصطفي كيايي در پنجمين هفته اكران در تهران به فروش 900ميليون توماني رسيده و در شهرستان‌ها با در اختيار داشتن 40سالن 500 ميليون تومان فروخته است.

«از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد» كمال تبريزي هم با اينكه موفق‌تر از فيلم قبلي او (طعم شيرين خيال) بوده اما مجموع فروش آن در سراسر ايران هنوز به مرز 300 ميليون تومان نرسيده است. «خداحافظي طولاني» فرزاد مؤتمن تازه‌ترين فيلم روي پرده است كه با وجود بردن سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد، در 10سينماي تهران 58ميليون تومان فروخته است. اكران اين فيلم در شهرستان‌ها هنوز آغاز نشده است.

کد خبر 302023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha