دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازرسانی که علت سقوط پرواز 5191 کام‌ایر را در کنتاکی آمریکا بررسی می‌کنند، می‌خواهند بدانند چرا هواپیما از باندی به هوا برخاسته‌ که برای هواپیماهای مسافربری تجاری بیش از حد کوتاه است.

به گزارش آسوشیتدپرس گرچه باند اصلی فرودگاه بلو گرس شهر کنسینگتون مرکز ایالت کنتاکی  بیش از 2 هزار متر طول دارد، به دلایل نامعلومی هواپیمای مسافربری در روز یکشنبه وارد باند هزار متری هواپیماهای عمومی شد.

کارشناسان هواپیمایی می‌گویند که هواپیمای دو موتوره CRJ_100 دست کم به باندی به طول 1500 متر برای جداشدن کامل از زمین نیازمند است.

اکنون تنها رد تایرهای هواپیما روی باند اشتباهی و لاشه در هم شکسته آن که در مزرعه‌ای دو کیلومتری فرودگاه پراکنده شده به جای مانده‌است.

 همه مسافران و خدمه این هواپیما که مقصدش شهر آتلانتا مرکز ایالت جورجیا بود پس از سقوط و آتش‌گرفتن آن کشته شدند، به جز جیمز ام  پولهینک کمک خلبان هواپیما که یک افسر پلیس که در لحظات اول به محل حادثه رسیده بود توانست با وجود سوختن دست‌هایش او را ‌از کابین هواپیما بیرون بکشد. پولهینک اکنون در وضعیتی وخیم در بیمارستان دانشگاه کنتاکی بستری است.

کد خبر 3020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز