دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آلمان احتمال استقرار نیروهایش را در جنوب افغانستان منتفی اعلام کرد.

به گزارش روزنامه آلمانی "دی ولت" ، فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان در برلین اعلام کرد: ما تمرکزمان بر شمال افغانستان است. تاکنون هیچ درخواستی از ما برای آن که نیروهای‌مان را به منطقه دیگری از افغانستان اعزام کنیم نشده است.
اظهارات این سیاستمدار عضو حزب دموکرات مسیحی پاسخی به گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر آن بود که سربازان آلمانی بایست در آینده به جنوب افغانستان که خطرناک‌تر از سایر مناطق این کشور است، بروند.
یونگ همچنین تاکید کرد که قرار بر آن بوده تا آلمان‌ها مسوولیت امنیت در شمال، ایتالیایی‌ها در غرب، انگلیسی‌ها و کانادایی‌ها در جنوب و آمریکایی‌ها در شرق افغانستان را به دست بگیرند.
وی این مساله را بسیار حایز اهمیت دانست که نیروهای آلمانی به ماموریت‌شان در شمال افغانستان ادامه دهند و افزود: دلیل چنین امری این است که ما قدری با سیاست امنیتی‌مان توانسته‌ایم به پیش برویم. نیروهای آلمانی توانسته‌اند تا حدی امنیت را در شمال افغانستان برقرار کنند. ما حتی برخی برنامه‌ها را برای کمک به ساختارهای مدنی افغانستان از جمله تربیت نیروهای پلیس، بازسازی مدارس و بیمارستان‌ها دنبال کرده‌ایم.
وزیر دفاع آلمان همچنین گفت، این مهم است که مردم افغانستان احساس کنند حرکت مثبتی برای‌شان انجام می‌شود و در حال پیشرفت هستند.
در حال حاضر آلمان رهبری نیروهای ایساف در شمال افغانستان را بر عهده دارد.
کد خبر 3018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز