همشهری آنلاین: محمودخان اسکندری شاهنامه‌خوان نامی منطقه قشقایی و فارس که چهارشنبه این هفته به دیار باقی شتافت روز دوم مرداد ماه در قبرستان قشمه شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

محمودخان اسکندری شاهنامه خوان

به گزارش مهر محمودخان اسکندری کشکولی از استادان بزرگ مقام‌های آوازی شاهنامه‌خوانی و نی‌لبک قشقایی ظهر چهار شنبه ۳۱ تیر ماه به دلیل عارضه ریوی دار فانی را وداع گفت.
 محمودخان اسکندری که چندی پیش به دلیل شکستگی لگن در بیمارستان چمران شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به علت لخته شدن خون ناشی از عمل و آمبولی ریه به بیمارستان نمازی تهران انتقال پیدا کرد، که متاسفانه با تمام تلاشی که از سوی تیم پزشکی انجام گرفت وی به دلیل این عارضه دار فانی را وداع گفت. 

به گزارش همشهری‌آنلاین منطقه قشقایی از جمله مهمترین مناطق در زمینه شاهنامه‌خوانی است و پیش از این نیز استاد محمد حسین کیانی ، شاهنامه خوان نامی این منطقه در سن ۱۰۲ سالگی دار فانی را وداع گفته بود.

 مراسم تشییع پیکر پاک استاد محمودخان اسکندری هنرمند و شاهنامه خوان برجسته ی قشقایی روز جمعه دوم مردادماه در  شیراز برگزار می گردد. آخرین وداع مردم قشقایی با این هنرمند محبوب و پیشکسوت از ساعت 9 صبح و از جنب مجتمع خلیج فارس واقع در کمربندی شیراز (روبروی ورودی شهرک گلستان) شروع و در قبرستان شهرک قصر قمشه شیراز تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. همچنین مراسم ختم نیز از ساعت 16 الی 18 در مسجد غدیر شهرک گلستان برگزار می‌گردد.

همشهری‌آنلاین درگذشت این شاهنامه‌خوان نامی موسیقی نواحی ایران را به جامعه هنری و فرهنگی تسلیت می‌گوید.

کد خبر 301776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha