همشهری آنلاین: مشاور رئیس جمهوری با اعلام رقم ۳.۵ میلیون در کشور و تاثیر تحریم‌ها بر این موضوع گفت به رغم خروج از شرایط سخت رکود تورمی، رشد سه درصی برای حل مشکلات کافی نیست.

اکبر ترکان

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان درهجدهمین اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی کشور دراردبیل افزود: اکنون پس از حدود 10 سال تحریم ظالمانه با اقتصادی مواجهیم که درآن تولید نفت به نصف کاهش و با توطئه‌های مختلف قیمت نفت کاهش قابل توجهی داشته است، به منابع ارزی دسترسی نداشتیم و پول‌های حاصل از فروش نفت از دسترس ما خارج شده بود، از طرفی امروزهمه ظرفیت‌های تولید فعال نیست و در بخش‌های هوانوردی، تکنولوژی، فناوری و ظرفیت‌های جهانی که در شکل دادن به آن سهیم بودیم محدود هستیم.

وی بیان کرد: اقتصاد ما دوره رکود سختی را پشت سر گذاشت که با تورم همراه بود؛ گرچه خروج از شرایط رکود تورمی نرخ رشد سه درصدی را درپی داشت اما با توجه به وجود بیش از سه میلیون و 500 هزار بیکار در کشور برای حل مشکلات کافی نیست.

به گفته وی، در دوره جدید پس از لغو تحریم‌های ظالمانه، بتدریج فشارها برداشته خواهد شد و می‌توانیم دوره پر رونقی را شاهد باشیم. اما منابع عظیم مالی باید به نحوی هوشمندانه مدیریت شود وگرنه مانند سال‌های گذشته که 800 میلیارد دلار منابع مالی داشتیم و موجب رشد نشد این منابع نیز درصورت بی‌مبالاتی به همان سرنوشت دچار خواهد شد.

وی تاکید کرد که برای رسیدن به این امر نیازمند چارچوبی شفاف در جهت توسعه همه‌جانبه هستیم.

کد خبر 301634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha