یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: باد شدید و وقوع توفان همراه با رگبار و رعد و برق، عصر یکشنبه برخی از مناطق استان‌های البرز و تهران را درنوردید.

گرد و غبار

به گزارش ایرنا، وقوع باد شدید باعث تشدید پدیده گرد و خاک در استان البرز به ویژه شهرستان کرج شده است به گونه‌ای که دید مستقیم را به کمتر از 50 متر رسانده است.

وضعیت هوا در محور کرج - چالوس در حال حاضر ابری همراه با وزش باد است. بيشترين سرعت باد در این محور 72 کیلومتر بر ساعت است. در حال حاضر بیشینه و کمینه دمای هوا در شهرستان کرج به ترتیب 36 و 18درجه سانتی گراد است.

به گزارش تسنيم، در حالی که از دقایقی پیش، وزش طوفان و گردوغبار تمام شهر تهران را تحت تأثیر قرار داده و آسمان این شهر را تیره و تار کرده بود، از لحظاتی پیش، همزمان بارش شدید باران نیز در تهران آغاز شده است. شهروندانی که در سطح شهر حضور داشتند، با توجه به وقوع این دو پدیده در دقایقی کوتاه، به شدت غافلگیر شده‌اند.

  • تمام نیروها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در پی وقوع توفان در تهران همه نیروها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. به شهروندان تهرانی توصیه می شود در صورت عدم ضرورت از منازل خود خارج نشوند و در صورت وقوع حادثه مراتب را به سامانه اطلاع دهند. افرادی که در سطح شهر حضور دارند نیز از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

  • بارش برف ارتفاعات کلاردشت را سفیدپوش کرد

به گزارش فارس، در بیست‌ و هشتمین روز از تابستان بارش برف ارتفاعات کلاردشت را سفیدپوش کرد. تغییر ناگهانی هوا، رعد و برق و بارش شدید رگبار در شب گذشته مردم کلاردشت و مسافران حاضر در منطقه را غافل‌گیر کرد و موجب بارش برف در ارتفاعات علم‌کوه و تخت‌سلیمان شد.

  • سیل سنگین در سوادکوه

بارش رگباری باران در شهرستان سوادکوه موجب جاری شدن سیل در این شهرستان شد. وقوع سیل سنگین عصر امروز در این شهرستان با آب‌گرفتگی معابر و خسارات مالی همراه بود؛ برخی از اطلاعات حاکی از غرق شدن چند نفر در این سیل است که مسئولان نجات 2 نفر از مصدومان و انتقال به بیمارستان را تأیید و کشته شدن مسافران را رد کرده‌اند.

  • قطع راه ارتباطی مازندران به سمنان در محور کیاسر

بر اثر وقوع سیل راه ارتباطی مازندران به سمنان در محور کیاسر قطع شد. دقایقی پیش بر اثر وقوع سیل که به‌ مدت دو ساعت در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران در منطقه بالادست کیاسر رخ داد، راه ارتباطی مازندران به سمنان بر اثر تخریب پل قطع شد. بسیاری از مسافران این دو استان که در حال برگشت از این محور بودند، در حال حاضر در بین راه منتظر بازگشایی جاده هستند.

  • ریزش سنگ و سیلاب با بارندگی شدید در محور هراز

علی نوری‌پور، رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران از ترافیک بسیار سنگین در محور هراز خبر داد و با اشاره به بارندگی شدید در بخش لاریجان و محور شریانی هراز، گفت: بارندگی شدید که از ساعت 16 امروز شروع به باریدن کرد، به همراه خود سیلاب، ریزش سنگ و سنگ‌ریزه را در مناطقی همچون پنج‌آب، تونل تکاور، شنگلده و گزنگ به همراه داشت که با ورود به‌موقع راهداران سیلاب مهار شده و مناطق برای عبور و مرور پاک‌سازی شد.

نوری‌پور با تأکید بر اینکه هم‌اکنون هوای بخش لاریجان در بسیاری از مناطق با بارندگی شدید همراه است، خاطرنشان کرد: در مناطق پائین‌دست نیز شاهد ریزش باران هستیم.

کد خبر 301374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha