همشهری آنلاین: رییس جمهوری گفت: افتخار تیم‌های ورزشی این است که از مسابقات جهانی با جام برمی‌گردند و تیم هسته‌ای کشورمان به مسابقه سیاسی رفت و "برجام" را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز چهارشنبه در ضیافت افطار با ورزشكاران اظهار داشت: تیم‌های ورزشی با جام‌های افتخار و پیروزی كه در میدان‌های مسابقه جهانی كسب كردند، نام و پرچم ایران را در جهان به اهتزاز در آوردند و در این مذاكرات نیز تیم دیپلماسی كشورمان با افتخار نام و پرچم ایران را بالا برد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه ورزش از دیدگاه این دولت یك كار تشریفاتی و حاشیه‌ای نیست، گفت: از دیدگاه دولت، ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی برای سلامت و نشاط جسم و روح جامعه مفید است و باید تقویت شود و دولت در حد توان خود از آن حمایت خواهد كرد.

دكتر روحانی حمایت از ورزش بانوان را نیز مورد تأكید قرار داد و تصریح کرد: در ورزش بانوان باید در سطح جهانی به گونه ای كاری كنیم كه دنیا متوجه شود اسلام، اخلاق و فرهنگ ما با ورزش بانوان نه تنها در تضاد نیست بلکه حضور آنان در عرصه مسابقات جهانی هم ضروری و هم موجب افتخار ماست.

رییس جمهوری خاطر نشان كرد: وقتی یكی از بانوان قهرمان كشورمان با حجاب در سكوی جهانی قرار می‌گیرد، باعث افتخار مضاعف است. ضمن اینكه از جمله اتهاماتی كه به دروغ مطرح می‌كنند این است كه اسلام ضد زن است و فرصت حضور زنان در جامعه را فراهم نمی‌كند و بین زن و مرد تبعیض قایل است. این در حالی است كه هیچ آیین و مكتبی مانند اسلام به زیبایی، جایگاه و شأن بانوان را بالا نبرده است.

دكتر روحانی، گسترش ورزش همگانی را مورد تأكید قرار داد و گفت: اگر ورزش همگانی توسعه پیدا كند، به طور طبیعی از داخل آن، استعدادها شكوفا می‌شود و از سوی دیگر برای بروز استعدادها باید در صحنه‌های رقابت ورزشی حضور یافت و لازمه حضور در عرصه‌های ورزشی تن دادن به قواعد بازی و مسابقه است و از كسی پذیرفته نیست كه بخواهد برخلاف قواعد مسابقه رفتار كند.

رییس جمهوری اضافه كرد: یا باید در بازی و رقابت‌های جهانی شركت كنیم و قواعد آن را نیز بپذیریم و یا اصلاً در آن رقابت‌ها حضور پیدا نكنیم.

دكتر روحانی خاطرنشان كرد: دنیای سیاست هم مانند دنیا ورزش، رقابتی است. در این عرصه نیز باید مشخص شود كه آیا می‌خواهید با دنیا همكاری كنید یا نمی‌خواهید و بی‌تردید در دنیای امروز نمی‌توان منزوی بود و این موضوعی است كه رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی به آن اشاره فرمودند كه تولید ما باید درون‌زا بوده ولی باید برون‌نگر باشیم، یعنی صادرات خود را افزایش داده و دروازه‌ها را باز كنیم.

رییس جمهوری گفت: دنیای امروز، دنیایی است كه باید همه با یكدیگر همكاری و مشاركت كنند، ضمن اینكه ملت ایران ملت ب

زرگی است و از منطق و استدلال برخوردار است.
دكتر روحانی اظهارداشت:عده‌ای از میز مذاكره واهمه دارند و طرف مقابل خود را خیلی بزرگ تصور می‌كنند كه توانایی مذاكره با آن وجود ندارد و می گویند اگر مذاكره كنیم حتماً شكست می خوریم. عده‌ای نیز چون از مذاكره می‌ترسند ترجیح می‌دهند در كناری ایستاده و صرفاً شعار دهند و این ساده‌ترین راه ممكن است. از نظر ما دلیلی برای ترس از مذاكره وجود ندارد چرا كه ما توانمند ،با قدرت،صاحب منطق، استدلال و تاریخ و تمدن عظیم و دیرینه هستیم و این موضوعی است كه هر شش قدرتی كه با ما مذاكره می‌كردند به نوعی به آن اذعان كردند.

رییس جمهوری گفت: عده‌ای نیز تصور می‌كنند با حضور در میز مذاكره ،در برابر قدرت طرف مقابل راهی جز تسلیم وجود ندارد در حالی كه ما نشان دادیم این توان را داریم كه مذاكره را به پیش برده و خواسته‌های خود را به كرسی بنشانیم.

دكتر روحانی افزود:از آغاز دولت یازدهم وعده داده بودم كه با شش قدرت دنیا پای میز مذاكره خواهیم نشست و هدفمان این است كه زنجیرهای ظالمانه و غلط تحریم را بشكنیم. از همان ابتدا عده‌ای اعلام می‌كردند كه این كار امكان‌پذیر نیست و دشوار است، اما ما كسانی را به میدان این بازی سخت فرستادیم كه توانمندی آنها را باور داشتیم.

رییس جمهوری اظهارداشت: ما یك تیم قوی و حرفه‌ای برای مذاكره فرستادیم و اینها كسانی بودند كه فن مذاكره را به خوبی می‌شناختند و به قواعد بازی و مذاكره آشنایی داشتند.

دكتر روحانی خطاب به ملت ایران افزود:تیم مذاكره كننده ایران در بخش‌های فنی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی كاملاً حرفه‌ای بودند و به خوبی مطالبات كشورمان را پیگیری كردند به گونه‌ای كه تعجب طرف مقابل را برانگیخته بودند.

رییس جمهوری با بیان اینكه افتخار اصلی موفقیت مذاكرات هسته‌ای متعلق به ملت ایران است، اظهارداشت: ملت ایران با استقامت، ایستادگی و حضور در صحنه و رهبر معظم انقلاب با هدایت، ارشادات و حمایت‌هایشان در كنار سایر قوا، همه دست به دست هم داده و به این پیروزی و افتخار بزرگ رسیدیم.

دكتر روحانی با اشاره به برخی دستاوردهای مذاكرات اخیر اظهار داشت: این مذاكرات دستاوردهایی فراتر از تحریم‌های هسته‌ای داشته است. قرار بود كه فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود، اما تیم مذاكره كننده‌مان موفق شد تحریم هواپیمایی را كه جزو تحریم‌های هسته‌ای نبود رفع كند. از سوی دیگر تحریم فروش مواد غذایی از جمله پسته و فرش به آمریكا و تحریم شركت‌های مرتبط با شركت‌های آمریكایی كه جزو برنامه هسته‌ای نبود، برداشته شد.

در ابتدای این دیدار محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با تبریك موفقیت ارزشمند تیم هسته‌ای كشورمان اظهار داشت: این مذاكرات یك ماراتن سخت و نفسگیر و استقامتی بود كه در نهایت برگ زرینی در تاریخ كشورمان ورق خورد.

وی خاطر نشان كرد: جامعه بزرگ ورزش كشورمان از این اتفاق مهم و تاریخی به طور همه جانبه حمایت می‌كند.

در این دیدار همچنین پولادگر رییس فدراسیون تكواندو و خانم محمدی رییس فدراسیون اسكیت در سخنانی با تبریك و قدردانی از موفقیت تیم هسته‌ای كشورمان، از حمایت‌های بی‌شائبه دولت نسبت به توسعه ورزش قدردانی كردند و برخی پیشنهادات خود را برای ارتقاء جایگاه ورزش قهرمانی كشور در عرصه‌های جهانی بیان نمودند.

کد خبر 301266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha