سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

کریم مقدم: با اینکه تمام تیم‌های گروه c جام جهانی فوتبال ساحلی شانس صعود به جمع تیم‌های برتر رقابت‌ها را دارند،‌ شانس ایران نسبت به اسپانیا و مکزیک بیشتر است.

فوتبال ساحلی

تيم ملي بعد از پيروزي مقابل اسپانيا و باخت به برزيل امروز برابر مكزيك قرار مي‌گيرد. مكزيك 2بازي خود را باخته و ضعيف‌ترين تيم گروه محسوب مي‌شود. اين تيم تاكنون امتيازي كسب نكرده و بعد از پايان روز دوم مسابقات با تفاضل گل منفي 6شانس كمتري براي صعود دارد. مكزيك برخلاف اسپانيا و برزيل جايگاه ويژه‌اي در گروه c ندارد و طبق رده‌بندي فيفا مكزيك در بين 16تيم حاضر در جام جهاني در جايگاه شانزدهم قرار گرفته است.

بنابراين، آمار و ارقام تيم ملي را برتر از تيم ملي نشان مي‌دهد و اين مسئله كاملا مشخص است. موضوعي كه بازيكنان و كادر فني تيم ملي را اميدوار مي‌كند و تيم ملي توان اين را دارد كه مكزيك را شكست دهد و يكي از تيم‌هاي صعودكننده به مرحله بعد باشد.

  • احتمال بازي با روسيه

تيم ملي درصورت صعود از گروه c به‌احتمال زياد به مصاف روسيه مي‌رود. آخرين قهرمان جام جهاني روسيه است. اما اين دليل بر اين نيست كه تيم ملي نتواند از سد روسيه بگذرد. اتفاقا سال 2006كه تيم ملي براي نخستين بار به جام جهاني صعود كرد، روسيه از صعود بازماند. واقعيت اين است كه روسيه در سال‌هاي اخير توانست روند روبه‌رشدي در فوتبال ساحلي داشته باشد و 2بار قهرماني جام جهاني را به‌دست بياورد. براي همين پيروزي تيم ملي مقابل روسيه دور از دسترس نيست. با همه اينها، ابتدا صعود براي تيم ملي اهميت دارد و بعد بهتر است به حريف احتمالي تيم ملي در دور دوم فكر كنيم.

  • شروع مناسب

تيم ملي جام جهاني 2015پرتغال را خيلي خوب شروع كرد. پيروزي برابر اسپانيا مهم بود؛ تيمي كه نايب قهرمان جام جهاني شده، اما واقعيت اين است كه ما نبايد از پيروزي در اين بازي شگفت‌زده باشيم. چون اسپانيا بعد از كسب اين عنوان افت كرد و در بازي‌هاي المپيك اروپايي در باكو هم در بين 8تيم در جايگاه هشتم قرار گرفت. با اين حال، پيروزي ارزشمندي بود و همين برد مي‌تواند امروز به صعود تيم ملي كمك بسياري كند. تيم ملي در بازي با برزيل هم مي‌توانست برنده باشد. همه ديدند كه تيم ملي در نيمه نخست 3بر يك از حريف جلو افتاد ولي برخي اتفاق‌ها سبب باخت تيم ملي شد. مهم‌ترين آن نبود ذخيره‌هاي مناسب در تيم ملي است. اوكتاويو مربي بزرگي است و زماني كه عهده‌دار مسئوليت فوتبال ساحلي ايران بودم، با اين مربي برزيلي مذاكره كردم و او پذيرفت سرمربي تيم ملي شود. او اما تنها روي يكسري بازيكنان توجه دارد و به همين دليل با مصدوميت حسن عبداللهي جايگزين مناسبي براي اين بازيكن وجود نداشت و تيم ملي ضربه خورد. فاصله تيم اول و تيم دوم ما زياد است و بهتر است اين فاصله كم شود. با همه اينها، تيم ملي قابليت بالايي دارد و مي‌تواند جزو تيم‌هاي برتر جام جهاني لقب بگيرد.

  • جايگاه جام جهاني در فيفا

جام جهاني فوتبال ساحلي براي فيفا اهميت بسياري دارد. طوري كه جام جهاني تنها رقابتي است كه فيفا طبق آن تيم‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دهد و جايگاه تيم‌ها را در رده‌بندي مشخص مي‌كند. تيم ملي ايران هم از سال 2006در جام جهاني حضور داشته و بهترين عنوان خود را سال 2013با مقام هشتمي كسب كرده است. بنابراين، تيم ملي بسيار باتجربه است و يك‌بار نيز در جام بين‌قاره‌اي مقام قهرماني را كسب كرده است. براي همين در دنياي فوتبال ساحلي از ايران به‌عنوان يك تيم با قابليت‌هاي بالا ياد مي‌شود. اكنون ما با پيروزي مقابل اسپانيا و باخت به برزيل بهتر است به بازي‌هاي بعدي فكر كنيم. تيم ملي ديگر آن تيمي نيست كه در بين 16تيم جام جهاني تيم آخر جدول شود. كمترين انتظار از تيم ملي اين است كه به جمع 8تيم برتر صعود كند.

کد خبر 301008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha