همشهری آنلاین: کتاب «روزنامه‌نگاری پس از اینترنت» اثر یانیک استین است که با ترجمه دکتر مینو خانی وارد بازار نشر شده است.

کتاب روزنامه‌نگاری پس از اینترنت

كتاب «روزنامه‌نگاري پس از اينترنت» که رساله دکترای نویسنده است، در هفت فصل «كارگزاران "خارج از رسانه" اطلاعات آنلاين»، «مطبوعات آنلاين: داستاني تازه»، «مشاغل اطلاعات و روزنامه‌نگاري وب»، «روزنامه‌نگاري تحت سلطه»، «سطحي شدن روزنامه‌نگاري»، «تحت سلطه بازاريابي» و «فرهنگ جديدي در شغل؟» تأليف شده است.

خواننده اين كتاب با مفاهيم و مقوله‌هايي نظير آژانس‌هاي تهيه محتوا، پرتال، مجلات وب، تحريريه ديجيتال، ميني‌تل، بلاگ‌ها، رسانه‌هاي شهروندي، تبليغات الكترونيكي، نرم خبر و ... از منظر ادبياتي حرفه‌اي آشنا مي‌شود.

ويژگي‌هاي ذاتي روزنامه‌نگاري آنلاين، سير پيشرفت رسانه‌هاي آنلاين، وضعيت اقتصادي رسانه‌هاي آنلاين به لحاظ رايگان بودن اطلاعات و نامطمئن بودن اقتصاد آنها، هويت روزنامه‌نگاران وبي و پيامدهاي روزنامه‌نگاري در وب، از جمله مطالب بينشي و روندنگاري‌هايي است كه كتاب «روزنامه‌نگاري پس از اينترنت» عرضه كرده است.

يانيك استين نويسنده كتاب «روزنامه‌نگاري پس از اينترنت» فارغ‌التحصيل مقطع دكتري در علوم اطلاعات و ارتباطات و محقق «مركز تحقيقات سياسي در اروپا» در دانشگاه «رن» يك فرانسه است. نويسنده، روي گروه روزنامه‌نگاري آنلاين كه همچنان به طور وسيعي ناشناس مانده‌اند، تحقيق كرده و چند وجهي بودن واقعي كار اطلاعات بر اينترنت را تشريح مي‌كند.

کتاب «روزنامه‌نگاری پس از اینترنت» در واقع زاییده رساله دکترایی است که در سال ۲۰۰۶ از سوی یانیک استین در دانشگاه گرونوبل فرانسه دفاع شد.

این کتاب هر چند ناظر به رسانه‌های فرانسه است، اما مطالعه و پژوهش در حوزه‌های مشترک را شامل می‌شود و روح اصلی کتاب طرح پرسش درباره تحول عملکردها و ایدئولوژی کار رسانه‌‎ای است.

کد خبر 300933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha