پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: افرادی ناشناسی مقادیر زیادی مواد منفجره و نارنجک را از یک زاغه مهمات ارتش فرانسه در نزدیکی مارسی دزدیده‌اند. نیروهای امنیتی فرانسه در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

فرانسه

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، در جریان دستبرد به یک زاغه مهمات ارتش فرانسه در جنوب این کشور مواد انفجاری و دست‌کم ۱۵۰ چاشنی انفجاری به سرقت رفته است.

بر اساس گفته‌های محافل تحقیقاتی، سارقان با عبور از حصار اطراف وارد محوطه‌ای نظامی در میراماس در نزدیکی مارسی فرانسه شدند. وزارت دفاع فرانسه در پاریس و ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه تاکنون اطلاعات دقیق‌تری در مورد این سرقت ارائه نداد‌ه‌اند.

رادیو "اروپا ۱" گزارش داد که حدود ۴۰ نارنجک دزدیده شده است. در این زاغه مهماتی برای تجهیز ارتش فرانسه در مأموریت‌های خارجی، نظیر مأموریت در آفریقا انبار شده است.

این محوطه ۲۵۰ هکتاری متعلق به ارتش فرانسه دورادور خود دو حصار دارد، ولی فاقد دوربین‌های مداربسته است.

فرانسه در سال جاری بارها با عملیات مظنونان به ارتباط با افراطگرایان روبه‌رو شده است. حمله به کارخانه گاز در جنوب شرقی لیون در ماه ژوئن، حمله به دفتر مجله شارلی ابدو و حمله به فروشگاه یهودیان در پاریس از جمله این حملا‌ت‌اند.

در ماه آوریل نیز پلیس فرانسه از خنثی کردن حمله‌ای تروریستی به دو کلیسا خبر داد. پلیس اعلام کرد که در تفتیش خانه و اتومبیل مظنون به طراحی حمله به این دو کلیسا، انباری از سلاح‌های جنگی را کشف کرده است.

کد خبر 300543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha