دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: جمع کثیری از طرفداران محیط‌زیست با تجمع جلوی در اصلی سازمان مرکزی محیط‌زیست، با داشتن پلاکاردهایی با مضامینی چون اولین سود سیوند، فلامینگوهای تلف‌شده، سازمان حفاظت محیط‌زیست چه می‌کند؟و...

اعتراض خود را به ضعف عملکرد سازمان محیط‌زیست در مقابله با بحران های زیست‌محیطی به ویژه مرگ هزاران فلامینگو در بختگان اعلام کردند.

کاشفی یکی از تجمع‌کنندگان به خبرنگار همشهری گفت: ما در اعتراض به مسائلی که محیط‌زیست کشور را تحت‌الشعاع قرار داده و به آستانه نابودی کشانده است در اینجا گرد آمده‌ایم.

ما به آن دسته از برنامه‌های عمرانی که بدون ارزیابی زیست‌محیطی حقیقی صورت گرفته و می‌گیرد و به شدت به محیط‌زیست لطمه می‌زند معترضیم چرا که طبیعت قانونمندی خودش را دارد و ما باید ارزشهای طبیعی را برای اجرای هر پروژه‌ای در نظر بگیریم.

تجمع برای همدردی با فلامینگو‌های بختگان

محمدی یکی دیگر از تجمع‌کنندگان، هدف از تجمع را اعتراض به اجرای طرح‌های عمرانی بدون ملاحظه زیست‌محیطی اعلام کرد و گفت: آنچه امروز به عنوان ارزیابی زیست‌محیطی وجود دارد غالبا کاریکاتوری از واقعیت است و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. بر همین اساس است که می‌بینیم احداث پتروشیمی در شمال کشور مصوب می‌شود.

تجمع‌کنندگان با صدور بیانیه‌ای 9 ماده‌ای مبنی بر حفظ محیط‌زیست، جلوگیری از تخریب پارکهای ملی به ویژه خجیر و سرخه‌حصار و گلستان، رفع معضلات پارک ملی دریاچه ارومیه، توقف و ممانعت عبور جاده از داخل پارک ملی لار و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، جلوگیری از تغییر کاربری و تبدیل گسترده جنگل و مراتع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، شمالی و جنوبی تأکید بر حفاظت از منطقه میانکاله و پارک ملی کویر، صیانت از جنگل‌های حرا و پارک ملی نایبندان، خواستار رسیدگی به موضوعات مذکور شدند.

دکتر دلاور نجفی، معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با حضور در جمع تجمع‌کنندگان تأکید کرد که مطالبات زیست‌محیطی تشکل‌های غیردولتی را پیگیری خواهد کرد. وی در ادامه گفت: روز گذشته جلسه‌ای در کمیسیون زیربنایی دولت در خصوص پارک ملی لار تشکیل شد و براساس آن قرار است جاده گرمابدر از داخل پارک عبور نکند.

کد خبر 30049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز