جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

مـخـالـفان خصـوصـی‌سازی‌ پرسپولیس و استقلال پیروز شدند، طرح جدیدی هم که قرار بود روش جدید واگذاری سرخابی‌ها را در مجلس تعیین تکلیف کند، به پایان سال نمی‌رسد، اما سازمان خصوصی‌سازی‌ اصرار دارد که بگوید در انتظار دریافت این طرح از مجلس است.

به گزارش همشهري، پس از يك جنگ آشكار ميان مخالفان و موافقان خصوصي‌سازي‌ سرخابي‌ها، طرح واگذاري سهام 2 باشگاه پرسپوليس واستقلال علنا از دستور كارخارج شد.بر اين اساس حرف وزارت ورزش به كرسي نشست و قرار است 2 باشگاه پرسپوليس و استقلال اجاره داده شوند طرحي كه وزارت اقتصاد با آن مخالف و در تلاش بود اين واگذاري را از طريق مزايده به سرانجام برساند. البته آنطور كه مشاور رئيس سازمان بورس مي‌گويد اين سازمان در انتظار نظر مجلس است اما كارشناسان مي‌گويند در شرايطي كه يك صراحت قانوني در مورد فروش سهام اين دو شركت وجود دارد انتظار در مورد تصميم‌گيري مجلس وقت تلف كردن است.

  • سرخابي‌ها امسال واگذار نمي‌شوند

در چنين شرايطي مسئولان سازمان خصوصي اعلام كردند: قرار است مجلس قانوني جديد درباره نحوه واگذاري‌ها مصوب كند و پس از آن سازمان خصوصي‌سازي طبق قانون جديد واگذاري را انجام خواهد داد. اما يك نماينده مجلس اعلام كرد:بحث واگذاري 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس امسال به سرانجام نخواهد رسيدچرا كه وضع قانون جديد درخصوص نحوه واگذاري زمانبر بوده و به اين زودي‌ها خبري از آن نخواهد شد. اسماعيل جليلي، نايب‌رئيس فراكسيون ورزش در اين‌باره گفت: قانون جديد فقط مختص استقلال و پرسپوليس نبوده و مربوط به همه واگذاري‌هاست كه زمانبر خواهد بود و قطعا به اين مجلس نمي‌رسد و به دوره آينده خواهد كشيد.

  • منتظر طرح مجلس هستيم

اما در شرايطي كه نماينده‌هاي مجلس تأكيد دارند طرح خصوصي‌سازي‌ سرخابي‌ها امسال به نتيجه نمي‌رسد، سازمان خصوصي‌سازي‌ همچنان در انتظار دريافت طرح جديد واگذاري سرخابي‌هاست. سيد جعفر سبحاني، مشاور سازمان خصوصي‌سازي مي‌گويد: واگذاري سرخابي‌ها از دستور كار خارج نشده و منتظر طرح مجلس در اين زمينه هستيم. وي تأكيد كرد: روش‌هايي مانند مذاكره، اجاره و پيمان مديريت و ديگر شيوه‌ها مي‌تواند مبناي واگذاري اين دو تيم باشد.

کد خبر 299204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha