همشهری آنلاین: اولین گروه از سربازان وظیفه به عنوان محیط‌بان در اختیار یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند و به استان‌های مختلف اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیگیری‌های معاونت توسعه مدیریت و حقوقی مجلس سازمان تعداد 140 سرباز وظیفه دیپلم و زیر دیپلم در سال جاری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و از سهمیه پلیس پیشگیری ناجا به یگان حفاظت سازمان تخصیص داده شد که خرداد سال جاری اولین گروه این نیروهای وظیفه به تعداد 51 نفر در اختیار سازمان قرار گرفتند.

این سربازان با فراگیری آموزش‌های اولیه، شرح وظایف و ساختار و سلسله مراتب یگان حفاظت سازمان محیط زیست، آشنایی با مناطق تحت مدیریت سازمان، اصول مقدماتی حفاظت و اطلاعات سازمانی، اجرای ماموریت‌های یگان، حفاظت از اموال و پاسگاه‌های محیط زیست و دستورالعمل‌های خدمتی را فرا گرفتند.

این سربازان وظیفه بر اساس بومی بودن و یا همجواری با استان‌های نزدیک در ادارات کل حفاظت محیط زیست 16 استان شامل خوزستان، ایلام، کردستان، زنجان، فارس، تهران، البرز، همدان، کرمانشاه، مرکزی، بوشهر، اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوی، چهارمحال وبختیاری و یزد تقسیم شدند.

سربازان برحسب نیاز استان لازم است در مناطق تحت مدیریت سازمان و در پاسگاه‌های محیط‌بانی و برابر ضوابط و دستورالعمل‌های صادره از ناجا (دستورالعمل مرخصی - دستورالعمل مدت خدمت وظیفه و ...) انجام وظیفه کنند.

همچنین نظارت بر عملکرد و وضعیت خدمتی آن‌ها برعهده فرماندهی یگان حفاظت سازمان است.

کد خبر 299076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha