همشهری آنلاین: شهردار تهران در ضیافت افطار با هنرمندان که شامگاه ۱ تیرماه در باغ‌موزه نگارستان برپا شد، بر سیاست شهرداری در جهت احیای فضای فرهنگی منطقه ۱۲ تهران، تأکید کرد.

قالیباف

به گزارش مهر، ضیافت شهردار تهران با هنرمندان انجمن‌های مختلف زیرمجموعه خانه هنرمندان ایران و همچنین چهره‌های سینما و تئاتر، در فضای باغ‌موزه نگارستان برپا شد. در این مراسم مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به خرید زمین تعاونی مسکن هنرمندان در منطقه ۲۲ تهران که کلنگ آن در چند ماه آینده زده خواهد شد، خرید ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان ایران و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خانه هنرمندان ایران در منطقه ۱۲ تهران و حمایت محمدباقر قالیباف برای انجام این امور و اقدامات، از شهردار تهران قدردانی کرد.

سپس محمد سریر به عنوان رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران که به گفته خود تحت تأثیر فضای فرهنگی و هنری داخل باغ‌موزه نگارستان قرار گرفته بود، اظهار کرد: امیدوارم فضاهایی از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شود که هنرمندان بتوانند آثارشان را در طول سال در آن‌ فضاها نگهداری کنند. امیدوارم این جریان برای فرهنگ و هنر تداوم پیدا کند که اگر این جریان ادامه پیدا کند، می توانیم رشد فرهنگی قابل ملاحظه داشته باشیم.

​این هنرمند با سابقه عرصه موسیقی متذکر شد: اگر فعالیت‌های فرهنگی در داخل کشور تداوم پیدا نکند، شاید تأثیراتش بر هویت فرهنگی کشور نیز تأثیرگذار باشد.

در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: تأکید من بر این بود که امسال ضیافت افطار در منطقه ۱۲ باشد. چند سال پیش باغ نگارستان که زیر نظر دانشگاه تهران است، وضعیت مطلوبی نداشت و شهرداری تهران با یک کار تیمی، این فضا را احیا کرد اما درهای این باغ مجددا بسته شد. حالا که دکتر سرسنگی در دانشگاه تهران حضور دارد، درهای این باغ‌موزه را روی مردم باز بگذارید تا مردم در این فضا حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران متمرکز روی منطقه ۱۲ است زیرا طی ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته، آسیب‌هایی جدی به این منطقه وارد شده و ما قصدمان این است که هویت فرهنگی و هنری شهر تهران را از اینجا گسترش دهیم. باید اصحاب فرهنگ و هنرمان را به منطقه ۱۲ گسیل کنیم زیرا نیاز به یک حرکت عظیم فرهنگی داریم تا فضای فرهنگی و اجتماعی این منطقه احیا شود.

شهردار تهران یادآور شد: ماه رمضان، ماه دستگیری و توجه به مسئولیت‌ پذیری اجتماعی خودمان نیز هست. مکان‌های فرهنگی و هنری در منطقه ۱۲ را باید احیا و فعال کنیم.

قالیباف با اشاره به تلاش شهرداری برای احیای موزه صنعتی واقع در میدان امام (ره)، افزود: درهای این موزه از شهریورماه به روی مردم باز می‌‌شود.

در پایان این مراسم تابلویی از آثار محمد سلحشور به شهردار تهران اهدا شد.

مسعود کیمیایی، رضا کیانیان، غلامحسین امیرخانی، داریوش ارجمند، داود فتحعلی‌بیگی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی، کورش سلیمانی، محمد ساربان، علی پویان، حجت علیخانی، اتابک نادری، بیوک میرزایی، حفیظ‌الله رفیعی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محسن میرزاعلی و لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، محمدهادی ایازی قائم مقام وزارت بهداشت و تعدادی از مدیران شهرداری تهران از جمله حاضران در این ضیافت افطار بودند.

کد خبر 298966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha