همشهری آنلاین: زن ۸۷ ساله مجارستانی قصد دارد با شکستن رکورد استاد بزرگ شطرنج دهه ۱۹۲۰ خوزه رائول کاپابلانکا رکورد جهانی جدیدی را در بازی همزمان شطرنج به ثبت برساند.

شطرنج

براساس گزارش ديسكاوري، بريجيتا سينكا از دهه 1950 تا كنون 13 هزار رقابت همزمان شطرنج را در سرتاسر مجارستان بازي كرده‌است و اين هفته قصددارد با انجام چند‌صد بازي همزمان ديگر ركورد 13 هزار و 545 يكي از برترين شطرنج‌بازان جهان را شكسته و به نام خود ثبت كند.

شطرنج

سينكا مي‌گويد شطرنج زندگي من است و من عاشق شطرنج همزمان هستم، در عرض يك ساعت 30 بار يك سالن را دور مي‌زنم و مسافتي كه در اين مسابقات طي مي‌كنم به زودي به چند كيلومتر خواهد‌رسيد. وي تاكنون در هزاران بازي شطرنج همزمان با حضور كودكان حضور داشته‌است و مي‌گويد برق چشمان كودكان را حين بازي دوست دارد. به گفته وي هيچ‌بازي مانند شطرنج نمي‌تواند موجب رشد مغز كودكان شود.

سينكا كه به خاله بيتزي نيز شهرت دارد، در سال 2010،‌زماني كه تعداد مسابقاتش به 9 هزار رسيده‌بود،‌ از ركورد جهاني كاپابلانكا شطرنج‌باز كوبايي آگاه شد و تصميم گرفت اين ركورد را به نام خود به ثبت برساند. درصد پيروزي او در مسابقاتي كه تاكنون انجام داده،‌ 85 درصد بوده‌است.

سينكا متولد سال 1928 است و در چهارسالگي شطرنج را از پدرش آموخت. وي دوبار براي حضور در المپيك بانوان انتخاب شد اما هردوبار به دليل شرايط حاكم بر مجارستان نتوانست در رقابت‌هاي شطرنج المپيك حضور پيدا كند.

کد خبر 298924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha