همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران یکشنبه ۳۱ خرداد در دومین میزبانی خود از هفته هشتم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ در مقابل آمریکا قرار گرفت.

volleyball

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ملی پوشان والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته ششم لیگ جهانی برای چهارمین بار به مصاف آمریکا رفتند. پیش از این و در قالب لیگ جهانی 2015 تیم ملی ایران دو شکست 3 بر یک را در خانه حریف پذیرفته بود و در تهران نیز یک برد 3 بر صفر را در کارنامه داشت.

دو تیم در حالی برای چهارمین بار در برابر هم صف آرایی کردند که تیم ملی والیبال ایران پیراهن سورمه‌ای و آمریکا با پیراهن قرمز به میدان رفت.

از حدود دو ساعت قبل از شروع مسابقه گوش تا گوش سالن پر شد. با توجه به ظرفیت مشخص و بلیط فروشی محدود مشخص نبود چطور جمعیتی بیش از ظرفیت به استادیوم راه یافت. سیل جمعیت به حدی بود که جا برای سوزن انداختن وجود نداشت. اما لحظاتی قبل از شروع مسابقه تعدادی از تماشاگرانی که بیرون ورزشگاه مانده بودند، با فشار وارد سالن شدند و به جایگاه خبرنگاران رفتند و از این جهت کار اطلاع‌رسانی برای اهالی رسانه با مشکل روبه‌رو شد.

دو تیم از حدود 40 دقیقه قبل از آغاز مسابقه به میدان آمدند. تماشاگران ایران با تشویق های بی امان خود تک تک بازیکنان تیم ایران را به نام تشویق کردند. بعد از گرم کردن و ارسال سرویس و اسپک بازی آغاز شد.

تیم ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد.

  • ست نخست: 25-20 ایران

دو تیم در آغاز ست اول بازی نمایش پر اشتباهی در سرویس داشتند. اما در حمله تیم ایران به مراتب بهتر بود. اسپک های قدرتی میرزاجانپور از منطقه 2 و حملات کوبنده محمودی از پشت خط از همان ابتدا تیم ایران را جلو انداخت. امریکا برخلاف بازی قبل نمایش موثری در توپ گیری نداشت. در مقابل محمد موسوی و عادل غلامی با سرعت خود بارها دریافت کننده های حریف را به زانو در آوردند. در برابر دفاع روی تور محمد موسوی، بازیکنان آمریکا حرفی برای گفتن نداشتند. وقت استراحت فنی دوم با اختلاف 6 امتیاز به سود ایران تمام شد. با هیاهوی تماشاگران در سالن به نظر نمی رسید آمریکایی ها بتوانند به بازی برگردند. حتی اندرسون هم نمی توانست جلوی برتری مطلق تیم ایران را بگیرد. اختلاف امتیاز به عدد 8 رسید. بازیکنان اما انقدر حرفه ای بودند تسلیم نشوند. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران در دریافت و یک امتیاز مشکوک داور اختلاف امتیازها را کاهش داد. کواچ وقت استراحت گرفت. او قائمی را به جای میرزاجانپور به میدان فرستاد تا تیم ایران در دریافت تقویت شود. امریکا تیمی نبود که ست نخست بازی را پیروز شود. آن ها با امتیاز 25 بر20 دست اول بازی را به تیم ایران واگذار کردند.

  • ست دوم: 25-21 ایران

در آغاز ست دوم آمریکایی ها با ارائه یک بازی منطقی پا به پای ایران پیش رفتند. نمایش تماشایی آرون راسل و اسپک‌های قدرتی او و عدم تمرکز در ارسال سرویس از بازیکنان ایران چند امتیاز ابتدایی بازی را به سود امریکا تمام کرد. اما همین کافی بود تا بازیکنان ایران به خود بیایند. شهرام محمودی از پشت خط با پروازهای خیره کننده اش از ارتفاع کم آبشار می زد و حکم سرعتی سوم تیم ایران را داشت. کواچ باز هم از قائمی استفاده کرد تا ایران در دریافت و توپ های برگشتی موثرباشد. تدابیر کادر فنی تیم ایران جواب داد. ملی پوشان ایران با حمایت و تشویق بی‌امان تماشاگران حاضر در سالن سرانجام از حریف جلو افتادند و اختلاف امتیازهای خود را زیاد کردند. وقتی بازیکنان آمریکا پشت خط سرویس می رفتند فریادهای کر کننده تماشاگران ایران مانع از انجام نمایش مطلوب آنان می‌شد. دیوید لی کاپیتان تیم آمریکا تلاش زیادی می کرد تا روحیه تیمش را حفظ کند. ایران با اختلاف 4 امتیاز پیشتاز بود. کریستن‌سون هر چه تلاش می کرد نمی‌توانست دفاع روی تور ایران را فریب دهد. سرمربی آمریکا سعی داشت با تعویض‌های پیاپی برنامه تیم ایران را بریزد اما موفق نبود. موسوی بدون تردید یکی از بهترین ستاره‌های ایران بود که غیرتی بازی کرد. ایران ست دوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 21 برد.

  • ست سوم 25-20

دو تیم در ست سوم انتحاری بازی می کردند. آمریکا دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و تنها برای اعتبار و نام والیبال کشورش می جنگید تا حداقل یک ست از ایران بگیرد. ملی پوشان ایران هم که بعد از پیروزی در دو ست قبل حسابی شارژ شده بودند، با روحیه ای دو چندان به میدان رفتند. بازی خوب مجتبی میرزاجانپور هواداران حاضر در سالن را به وجد می آورد. سعید معروف مثل همیشه هوشمندترین بازیکن میدان بود که بارها با پاس های سرعتی خود دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت. مهدی مرندی در این مسابقه هم نمره قبولی در توپ گیری داشت. شهرام محمودی با استفاده از دست دفاع روی تور حریف امتیاز می گرفت. ایران در میانه ست سوم 3 امتیاز جلو افتاد. بازیکنان آمریکا کاملا روحیه خود را باخته بودند و در آرایش تیمی هماهنگی لازم را نداشتند. صدها پرچم سه رنگ ایران در سالن و روی دست تماشاگران برافراشته شده بود. ایران در آستانه خلق یک پیروزی غرور آفرین و بزرگ بود. جان اسپرو سرمربی تیم آمریکا دیگر فقط نظاره گر مسابقه بود. سد دفاع موسوی به هیچ ترفندی نمی شکست. تیم ملی والیبال ایران موفق شد با یک بازی مقتدرانه ست سوم بازی را هم با امتیاز 25 بر 19 به سود خود تمام کند.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25-21، 25-20 و 25 -20 امریکا را شکست دادند. تیم ملی والیبال ایران باید در گام بعدی روز پنجم تیرماه به مصاف لهستان برود.

کد خبر 298771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha