همشهری آنلاین: در میان هزاران طرفدار پرشور تیم ملی تنها چند خانم به همراه خانواده‌های شان نشسته بودند. خانواده‌هایی که نیمه ایرانی بودند.

تماشاگران والیبال

خبرآنلاین نوشت: پخش تصاویر حضور 5 خانم در روز بازی والیبال ایران و آمریکا در سالن ورزشی آزادی تهران مثل بمب در رسانه‌های ایران وجهان صدا کرد. درحالی که دولت، وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون والیبال برای حل مشکل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بی‌نتیجه ماند، فدراسیون والیبال به رغم فشارها برای گرفتن میزبانی از ایران توانست به فدراسیون جهانی وعده دهد که غیر از بانوان و اتباع خارجی، اجازه نمی‌دهد بانوان ایرانی به ورزشگاه بیایند.

در این بین در بازی والیبال ایران و آمریکا که مردم با تمام وجود هیجان پیروزی را چشیدند چند بانوی نیمه ایرانی در ورزشگاه حاضر بودند.

آنها چگونه به ورزشگاه رسیدند. این ماجرایی بود که از یک خانواده 4 نفره حاضر در ورزشگاه آزادی جويا شديم. آقا، خانمی که خارجی بود، یک دختر نوجوان و البته یک دختر خردسال که به همراه داشتند.

آنها بعد از بازی درحال ترک ورزشگاه بودند که با سئوال خبرنگار ما روبرو شدند.

پدر خانواده به دلیل حساسیت‌هایی که بود، تمایلی به گفت و گو نداشت و گفت: «ما هم مثل بقیه مردم وارد ورزشگاه شدیم.» اما آنها از معدود خانواده‌هایی بودند که به ورزشگاه آمدند.

او در این باره می‌گوید: «همسرم نمی‌تواند فارسی صحبت کند. خانواده من با پاسپورت‌های ایرانی نیامدند. همسرم اتباع ایران نیست و دخترم هم تابعیت دوگانه دارد. غیر از ما خانواده‌های دیگری هم بودند که به همین شکل وارد ورزشگاه شده بودند. فکر کنم ورود خانواده‌های خارجی به ورزشگاه بدون مانع بوده است.»

او این جمله را می‌گوید و خیلی تمایلی به حرف زدن ندارد اما می‌شود از لهجه شان پی برد همسرش اصالتی روس تبار دارد و مسئولان فدراسیون می‌گویند سفارت روسیه برای شان درخواست بلیت کرده بود. غیر از آنها خانواده‌هایی با ملیت دوگانه ایتالیایی به ورزشگاه آمده بودند و آنها هم مثل این خانواده روس تبار به شدت ایران را تشویق می کردند.

مرد خانواده باز می‌گوید: «معلوم است به تماشای ایران آمده بودیم. با تمام وجود تیم را تشویق کردیم اما بعید می‌دانم برای بازی بعدی بخواهیم به ورزشگاه بیاییم.»

آنها با ورودشان به ورزشگاه سوپاپ اطمینانی شدند تا شاید میزبانی بازی‌ها از تهران گرفته نشود و ملی پوشان با اقتدار در مسیر صعود گام بردارند. آنها هیجان تماشای مسابقه از نزدیک را حس کردند و البته دقایقی پر استرس را گذراندند و تصاویرشان جهانی شد.

ملاوردی معاون بانوان ریاست جمهوری بعد از این بازی از فضای سیاسی ایجاد شده برای ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گلایه کرد اما دولت همچنان به قولی که داده اصرار دارد و تا زمان حل مشکلات قانونی برای ورود بانوان به ورزشگاه ها از خانم ها می‌خواهد برای ممانعت از ایجاد مشکل در مسیر موفقیت تیم ملی والیبال ایران از آمدن به ورزشگاه خودداری کنند.

اگرچه حساسیت‌های نهادهای ذی صلاح شرعی و فرهنگی برای حل مشکلات و تسهیل امکان ورود بانوان به ورزشگاه‌ها از دغدغه‌های دولت و مسئولان عالیرتبه کشور است و تلاش بسیاری شد تا بتوانند امکانات لازم برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در مسابقات والیبال را فراهم کنند اما گروهی از منتقدان دولت که تا دو سال قبل مشکلی با ورود بانوان برای تماشای بازی‌های والیبال نداشتند، حالا با فشار سیاسی، مشکلات بسیاری را ایجاد کرده اند. مشکلاتی که ملاوردی درباره آنها در یادداشت نوشته است.

کد خبر 298574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha