جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌تئاتر «رویای نیمه‌شب تابستان» اثر ویلیام شکسپیر با کارگردانی جولی تایمور که پیش از این و در سال ۲۰۱۴ در شهر نیویورک به صحنه رفت و تحسین همگان را برانگیخت، در تئاتر برادوی رونمایی شد.

نمایش

به گزارش مهر به نقل از هافینگتون پست، جولی تایمور که پیش از این اجرای موفق نمایش «رویای نیمه‌شب تابستان» شکسپیر را پشت‌سر گذاشته، در آخرین هنرنمایی خود فیلم‌تئاتر این اثر نمایشی تحسین‌برانگیز را تولید کرده است. این فیلم‌تئاتر، اثری خاطره‌انگیز و واقعی، رویایی با ترکیبی از تصاویر و شخصیت‌های ویلیام شکسپیر و دارای لحظاتی تخیلی، کمدی و بسیار دلپذیر از یکی از مردمی‌ترین کمدی‌های شاعرانه جهان است.

تایمور در هفته جاری و در شب رونمایی از فیلم‌تئاتر «رویای نیمه شب تابستان» در سالن تئاتر دی‌جی‌ای نیویورک و بعد از آن در ضیافت هادسون نیویورک توضیح داد: این فیلم‌تئاتر ۱۰۰ درصد اجرای تئاتری که در سال گذشته روی صحنه رفت، نیست. واقعا این فیلم‌تئاتر چطور می‌تواند مانند اجرای روی صحنه باشد؟ مدیوم تئاتر زنده با تصویر ضبط شده بسیار متفاوت است پس باید ایده‌ها به صورت هنرمندانه‌ای به زبان تصویر تغییر می‌کردند.

نمایش رویای نیمه شب تابستان

به عقیده منتقدان بین‌المللی تئاتر فیلم‌تئاتر «رویای نیمه شب تابستان»، درخشان‌ترین نمونه تصویری از تبدیل یک مدیوم به مدیوم دیگر است؛ ساخت تو اثر هنری ممتاز که از یک منشاء شکل گرفته‌اند.

نمایش رویای نیمه شب تابستان

در شب رونمایی از فیلم‌تئاتر «رویای نیمه شب تابستان» هنرمندانی که پیش از این تجربه همکاری با جولی تایمور را داشته‌اند همچون هلن میرن برنده جایزه بهترن بازیگر زن تونی ۲۰۱۵ به همراه همسر تایلور هاکفورد، آن هاتاوی، تیم رایس و تعدادی دیگر از هنرمندان تئاتر و سینمای جهان حضور داشتند.

فیلم‌تئاتر «رویای نیمه شب تابستان» تنها یک شب و در تاریخ ۲۲ ماه ژوئن (۱ تیرماه) در سالن‌های تئاتر نیویورک نمایش داده می‌شود.

کد خبر 298483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha