پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دومین نشست از روز دوم مذاکرات وین را روز پنجشنبه با هلگا اشمید و وندی شرمن آغاز می‌کنند و ساعاتی بعد سایر معاونان وزیران خارجه ۱+۵ به آن‌ها می‌پیوندند.

nuclear

علاوه بر وندی شرمن که به وین آمده، معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی عضو 1+5 یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه همه وارد وین شده اند و معاونان وزیران خارجه چین و روسیه نیز متعاقب ان به مرکز اتریش خواهند رفت.

همزمان با معاونان، کارشناسان هم به ریاست حمید بعیدی نژاد واستفان کلمنت کار بر روی ضمائم را ادامه داده‌اند.

به نظر می‌رسد این مذاکرات با اظهارات روز گذشته جان کری وزیر خارجه امریکا وارد مرحله تازه ای شده باشد. کری که از خانه خود در بوستون با خبرنگاران در محل وزارت امور خارجه آمریکا از طریق یک ارتباط تصویری از راه دور سخن می‌گفت، اشاره کرد «ما خود را به بررسی آنچه ایرانی‌ها در یک برهه زمانی انجام داده اند، مقید نمی‌کنیم. اکنون به پیشرفت می‌اندیشیم».

کری، در این کنفرانس در پاسخ به این سؤال که آیا PMD (ابعاد نظامی احتمالی) موضوع مذاکره است، گفت: «ما روی این موضوع متمرکز نشده‌ایم که ایران درباره آنچه در یک مقطع زمانی یا هر زمان دیگری انجام داده، توضیح دهد. درباره طرح این مسئله در برخی رایزنی‌ها کمی تحریف می‌شود. ما می‌دانیم که آنها چه کاری انجام داده‌اند و هیچ تردیدی نداریم. ما از فعالیت‌های نظامی خاصی که آنها مشغول انجام آن بودند، کاملا مطلع هستیم. آنچه ما درباره آن نگران هستیم، آینده است».

این اظهارنظر کری چرخشی آشکار در مواضع امریکا محسوب می‌شود.

مهلت خودخوانده ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع دهم تیرماه بسر خواهد رسید

کد خبر 298458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha