پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در موزه‌ها و بناهای تاریخی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایام ماه مبارک رمضان مانند گذشته به روی گردشگران باز است.

موزه

محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، با اعلام این خبر گفت: امسال تهمیداتی برای تغییر زمان بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی زیرنظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته نشده است و همان‌طور که ساعت کار کارمندان تغییر نمی‌کند، موز‌ه‌ها نیز از این اصل برخوردارند.

وی با تاکید بر این‌ که قیمت ورودی موزه‌ها نیز در ایام ماه رمضان نسبت به گذشته تفاوتی نمی‌کند، افزود: اداره کل موزه‌ها باید یکسری موزه‌ها و بناهای تاریخی را برای شب‌های ماه مبارک رمضان باز نگه‌ دارد، اما هنوز هیچ برنامه‌ریزی برای این اقدام صورت نگرفته است و البته به نظر می‌رسد که تا پایان این ماه مبارک نیز آن را در دستور کاری نداریم.

او تاکید کرد: اداره کل موزه‌ها برای سال آینده به این سمت می‌رود تا موزه‌ها را برای اوقات فراغت مردم باز نگه دارد.

به گفته‌ی کارگر، همچنین در روزهای ماه مبارک رمضان به جز ایام شهادت حضرت‌علی (ع)، موزه‌ها و بناهای تاریخی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دیگر روزهای ماه رمضان باز است.

به گزارش ایسنا، 16 خرداد امسال بر اساس بخشنامه‌ی ابلاغ شده از سوی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تعطیلی هفتگی موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لغو و از این به بعد موزه‌ها فقط در شش روز از سال تعطیل خواهند بود که این شش روز شامل 14 خرداد به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیست و یکم ماه رمضان به مناسبت شهادت حضرت امام علی (ع)، بیست و پنجم شوال به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، نهم و دهم محرم به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و بیست و هشتم ماه صفر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است.

کد خبر 298451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha