گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات رئیس گروه استخدام، آموزش و تشکیلات دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: اگر کارشکنی نکنند آزمون استخدامی آموزش و پرورش 27 مهر برگزار می‌شود.

محمدرضا محدث در جمع خبرنگاران افزود: با انجام اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم، آزمون استخدامی را در موعد مقرر برگزار می‌کنیم و امید است شاهد کارشکنی در این امر نباشیم.

وی اظهار داشت: دولت نهم آمده تا بسیاری از مشکلات اداری زمان‌بر وجود نداشته باشد و نباید کاری را که می‌شود در مدت کوتاهی انجام داد به چند ماه دیگر موکول کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری نشست نهایی مشترک در این باره، بین این معاونت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: توافقات لازم در این باره حاصل شده و دلیل بیان برخی از اظهار نظرها را درباره به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون نمی‌دانم و امید است کلیه کارها با سرعت، دقت، قانونمندی و تقوای کاری که تاکنون در مقامات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شاهد بوده‌ایم به انجام برسد و به دست‌اندازهای معمول اداری وارد نشود.

وی اظهار داشت: کمیته‌های طرح سؤال و برگزاری این آزمون تشکیل شده است و با برگزاری آزمون 10 هزار نفر شامل 2 هزار مربی فنی‌حرفه‌ای، 3 هزار مربی  نظری متوسطه و 5 هزار نفر مربی پرورشی از میان نیروهای حق‌التدریس، تربیت معلم و آزاد جذب می‌شوند.

محدث با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ساماندهی نیروها است گفت: با توجه به تغییر برنامه‌های درسی باید به سمتی برویم که 44 درصد دانش‌آموزان متوسطه، در فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند و استخدام و توزیع نیروها نیز باید در همین زمینه باشد.

گفتنی است هفته گذشته رئیس گروه استخدام، آموزش و تشکیلات دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرد: دستورالعمل استخدام در آموزش و پرورش دارای مشکلاتی است که این باعث می‌شود استخدام در این وزارتخانه حداکثر تا آذر امسال به تاخیر بیفتد.

کد خبر 29836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز