سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران برگزار شد، برنامه‌های بزرگداشت سالگرد آن شهید را اعلام کرد.

مهدی چمران

مهدي چمران در اين نشست كه در محل بنياد شهيد چمران برگزار شد، گفت: « 31خرداد‌ماه سالروز شهادت شهيد چمران است. بر همين اساس طبق روال هر سال برنامه‌هاي بخصوصي را با هماهنگي ساير دستگاه‌ها خواهيم داشت. هدف ما اين است كه با برنامه‌هاي جامع و فرهنگي مختلف در سطح شهر ياد و خاطره شهيد چمران را گرامي داشته و در جامعه اثر‌گذار باشيم.»وي شهيد چمران را مرد عرصه‌هاي متضاد هنر، جنگ، علم، سياست و مديريت ناميد. وي بر اين نكته تأكيد كرد كه اين شهيد هرگز متعلق به جريان يا حزب خاصي نبود هر چند عده‌اي دوست دارند كه او را به جريان خودشان ارتباط دهند.

اينطور كه رئيس شوراي شهر تهران اعلام كرد با وجود فشردگي برنامه‌هاي اين هفته، در روز 27خرداد‌ماه مجلس بزرگداشتي در مسجدجامع ساوه برگزار مي‌شود. پس از آن نيز برنامه‌‌اي روز پنجشنبه 28خرداد‌ماه مطابق با سال‌هاي گذشته در منطقه دهلاويه كه محل شهادت شهيدچمران است برگزار مي‌شود؛ در اين برنامه سخنراني و دعاي كميل پس از نماز مغرب و عشا و صرف افطار پيش‌بيني شده است. وي سپس به برنامه‌اي اشاره كرد كه براساس آن پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه درخصوص شخصيت والاي شهيد چمران و رشادت‌‌هاي ايشان سخنراني خواهند داشت. به گفته رئيس بنياد شهيد دكتر مصطفي چمران در روز 30خرداد مراسم اصلي بزرگداشت در برج ميلاد تهران از ساعت 6بعد از ظهر برگزار شده و تا نماز و افطار ادامه خواهد داشت. ديگر برنامه‌هايي كه رئيس شوراي شهر تهران اعلام كرد به شرح زير است:

روز 31خرداد به فرمان مقام معظم رهبري به‌عنوان روز بسيج اساتيد نامگذاري شده و به همين مناسبت مراسمي در اين روز ساعت 6بعد از ظهر در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار مي‌شود. همچنين مراسمي روز دوشنبه اول تير‌ماه با موضوع مجلس قرآني انس با شهدا و بزرگداشت شهيد چمران در حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع)با همكاري توليت اين آستان برگزار مي‌شود.

کد خبر 298235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha