شرور خطرناک که به جرم قتل، سرقت مسلحانه از طلافروشی، به شهادت رساندن مأمور پلیس و... تحت تعقیب پلیس بود، وقتی در محاصره پلیس گرفتار شد تصمیم هولناکی گرفت.

 اعضای این باند همان تبهکارانی بودند که حدود یک ماه پیش با شلیک گلوله ستوان‌یکم مرادی را در کرج به ش

او و همدستانش با خوردن قرص برنج اقدام به‌خودكشي كردند كه در اين ميان 2نفر از آنها جانشان را از دست دادند.سريال شرارت‌هاي مرد جنايتكار كه علي نام داشت و به علي‌ كله‌شير معروف بود، با سرقت از يك طلافروشي در دزفول شروع شد. آن روز علي و 2نفر از همدستانش درحالي‌كه مسلح به سلاح گرم بودند، وارد يكي از طلافروشي‌هاي شهر دزفول شدند و با تهديد صاحب مغازه، مقدار زيادي طلا دزديدند و فرار كردند.

از همان زمان تحقيقات پليس براي دستگيري آنها شروع شد و هر چند در ادامه 2همدست علي دستگير شدند اما او متواري شد و با فرار به استان لرستان زندگي مخفيانه‌اي در پيش گرفت. علي كه قصد نداشت از شرارت‌هايش دست بكشد، سال گذشته تصميم به قتل مردي گرفت كه از مدت‌ها قبل او را مي‌شناخت. علي با اين مرد برسر مسائل شخصي اختلاف داشت و تصميم گرفته بود با كشتن او تسويه حساب كند.

7 اسفند 93 او به محله اسدآبادي شهرستان خرم‌آباد رفت و با كمين بر سر راه مرد جوان او را با شليك گلوله به قتل رساند و فرار كرد. سريال شرارت‌هاي علي ادامه يافت و او كه براي ادامه خلاف‌هايش نياز به همدست داشت، نقشه كشيد يكي از دوستانش را كه زنداني بود، فراري دهد تا با همدستي او به خلاف‌هايش ادامه دهد. دوست علي در زندان لرستان به سر مي‌برد و قرار بود براي انجام تحقيقات به دادگاه منتقل شود و علي از اين ماجرا خبر داشت.

زمان انتقال متهم از زندان به دادگاه بهترين زمان براي فراري دادن او بود. حدود 2‌ماه پيش بود كه علي و يكي از همدستانش نقشه بي‌نقصي براي فراري دادن مرد زنداني كشيدند اما پليس از طريق منابع اطلاعاتي خود در جريان اين نقشه قرار گرفت و آن روز متهم از زندان به دادگاه منتقل نشد تا نقشه علي و همدستش نقش بر آب شود. همزمان با اين ماجرا، جست‌وجوي پليس براي دستگيري علي و همدستش ادامه يافت تا اينكه همان شب علي و همدستش كه سوار يك خودروي سواري بودند، از سوي مأموران پليس شناسايي شدند. آنها با ديدن مأموران فرار كردند اما هنگام فرار گلوله پليس به شكم علي برخورد كرد و او مجروح شد.

  • قتل مأمور پليس

آن شب مرد جنايتكار و همدستش به شهرستان كرج گريختند و با سرقت يك خودروي سواري تصميم گرفتند دست به سرقت از يك طلافروشي بزنند. آنها اما زماني كه با خودرو در حال تردد در شهر بودند، مورد ظن تيم گشت پليس قرار گرفتند. مأموران پليس با استعلام شماره پلاك خودرو متوجه سرقتي‌بودنش شدند و به راننده دستور ايست دادند اما راننده پايش را روي گاز گذاشت و فرار كرد. مأموران به تعقيب اين خودرو پرداختند اما علي و همدستانش كه قصد تسليم شدن نداشتند، شروع به تيراندازي به سوي مأموران كردند كه در اين حادثه يكي از مأموران به نام ستوان‌يكم مرادي به شهادت رسيد.

علي و 3همدستش پس از اين ماجرا به لرستان گريختند و در خانه‌اي در خيابان‌ 60متري خرم‌آباد مخفي شدند تا اينكه پليس مخفيگاه آنها را شناسايي كرد. شامگاه دوشنبه، تيم‌هاي عملياتي به فرماندهي سرهنگ دالوند، رئيس پليس آگاهي استان لرستان اين محل را محاصره كردند و تمامي راه‌هاي فرار را بستند. آنها سپس از علي و همدستانش خواستند تسليم شوند اما سارقان كه خود را در محاصره پليس ديدند، تصميم هولناكي گرفتند. علي و دوستانش كه نمي‌خواستند زنده دستگير شوند، اقدام به خوردن قرص برنج كردند.

اين در حالي بود كه مذاكره پليس با آنها براي تسليم‌شدنشان ادامه داشت. مردان سارقان در نهايت به شرط اينكه خانواده‌شان را ببينند، قبول كردند كه تسليم شوند و به اين ترتيب بود كه علي و 3همدستش به دام افتادند. اما زماني كه مأموران قصد انتقال آنها به اداره آگاهي را داشتند مشخص شد كه هر 4نفر با خوردن قرص برنج خودكشي كرده‌اند. آنها به سرعت به بيمارستان منتقل شدند اما علي و يكي از همدستانش جانشان را از دست دادند و 2نفر ديگر همچنان در بيمارستان تحت درمان هستند.به گفته سردار محمدقنبري، فرمانده نيروي انتظامي استان لرستان اين افراد در لحظه دستگيري اعتراف به 7فقره تيراندازي و ايجاد رعب و وحشت در شهرهاي مختلف ازجمله خرم‌آباد، بروجرد و دورود كرده‌اند كه تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 297660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha