یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت به افرادی که زمینه ابتلا به بیماری آسم و بیماری‌های مزمن ریه (COPD) دارند و یا به این بیماری‌ها مبتلا هستند، توصیه کرد که به هیچ عنوان در منازل خود از پکیج استفاده نکنند.

آسم

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی نجمی در این باره گفت: این دسته از افراد ریه‌های حساس‌تری دارند و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های محیطی در داخل منزل می‌تواند برای آنها مشکل‌ساز شود و این بیماران را دچار بروز علائم یا حمله بیماری کند.

وی با بیان اینکه ضریب آلایندگی شوفاژ بسیار کم‌تر از پکیج است، عنوان کرد: در بیماران مبتلا به آسم و COPD (بیماری‌های مزمن ریوی) استفاده از شوفاژ به دلیل داشتن موتورخانه و دور بودن موتورخانه از محیط داخلی آپارتمان توصیه می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت شوفاز از نظر آلایندگی ضریب بسیار کمی نسبت به پکیج دارد.

رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت اضافه کرد: به افرادی هم که مشکل تنفسی خاصی ندارند و از سلامت برخوردارند، چنانچه در محیط‌های بسیار کوچک (50 متر و کمتر) زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود از پکیج استفاده نکنند؛ زیرا حجم هوا و اکسیژن محیط کم است و استفاده از پکیج موجب سوخت شدن اکسیژن فضا و پخش سریع گاز مونواکسید در محیط می‌شود و این مساله به تدریج می‌تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی شود.

کد خبر 297414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha