۴ زن سارق جلیقه‌های مخصوصی به تن می‌کردند که با استفاده از آنها می‌شد حتی کیسه‌های برنج را از مقابل چشمان مغازه‌داران سرقت کرد، بی‌آنکه آنها متوجه شوند.

متهمان

اعضاي اين باند كه طي هفته‌هاي گذشته به مغازه‌هاي زيادي در پايتخت دستبرد زدند، آخرين بار راهي يك فروشگاه خشكبار در جنوب تهران شدند تا كيسه‌هاي گران‌قيمت خشكبار را سرقت كنند. ساعت 2بعدازظهر دوم خرداد بود و در فروشگاه خشكبار، جز صاحب مغازه كسي نبود.

يكي از زن‌ها به محض ورود گرم صحبت با صاحب مغازه شد و 3نفر ديگر شروع به گشتن داخل مغازه كردند. آنها همزمان بسته‌هاي خشكبار را يكي پس از ديگري سرقت و در جليقه‌هايي كه زير چادرشان مخفي كرده بودند، جاسازي مي‌كردند. بخت اما با دزدان يار نبود و در همين هنگام صاحب مغازه از طريق دوربين‌هاي مداربسته متوجه شد كه اين 3زن در حال سرقت هستند و شروع به سر و صدا كرد. با فريادهاي او، همسايه‌ها نيز در جريان قرار گرفتند و هر 4زن سارق پيش از اينكه موفق به فرار شوند، دستگير شدند.

وقتي ماجرا به كلانتري گزارش شد، تيمي از مأموران راهي آنجا شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه زنان سارق زير چادرشان جليقه‌اي مخصوص داشتند كه بسته‌هاي خشكبار را بي‌آنكه جلب توجه كنند، در آن جاسازي كرده بودند. با دستگيري سارقان و پيدا شدن خودروي پرايد آنها كه در همان حوالي پارك بود، مأموران به بازرسي اين خودرو پرداختند و در كمال تعجب با انواع گوني‌هاي برنج، ظروف چيني، لباس‌هاي مردانه و زنانه، پارچه، انواع نوشيدني، لوازم بهداشتي و آرايشي، لوازم آشپزخانه شامل سرويس چاقو، قابلمه و... مواجه شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه زنان سارق همه اين لوازم را از طريق جاسازي كردن در همان جليقه‌هايي كه داشتند، سرقت كرده بودند. جليقه‌هاي آنها طوري طراحي شده بود كه حتي مي‌توانستند گوني برنج را نيز به راحتي داخل آن قرار دهند و آنها از اين طريق توانسته بودند تعداد زيادي گوني برنج سرقت كنند.

با مشخص شدن اين موضوع متهمان كه 4زن 35تا 58ساله به‌نام‌هاي معصومه، كوكب، سميرا و دولت هستند در اختيار اداره آگاهي تهران قرار گرفتند و به سرقت از ده‌ها مغازه در محدوده بازار و ميدان شوش اعتراف كردند. سرهنگ داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در ادامه عده زيادي از مالباختگان با مراجعه به اداره آگاهي، سارقان را شناسايي كردند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در همه سرقت‌ها يكي از سارقان با گفت‌وگو با صاحب مغازه، سر او را گرم مي‌كرد و بقيه سرگرم سرقت مي‌شدند.

آنها گاهي اوقات نيز پس از خريدهاي چند صدهزار توماني، كارت عابربانكي در اختيار فروشنده قرار مي‌دادند كه موجودي نداشت و بعد به بهانه آوردن كارت ديگر از داخل ماشين، از مغازه خارج و متواري مي‌شدند.به گفته وي، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهمان را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 297318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha