«انتظار» تنها یک مفهوم نیست، یک فرهنگ است. فرهنگی که چشم‌انداز فردای شیعه و راه رهایی و نجات تمام بشریت را به تصویر می‌کشد.

چمران

فرهنگ تشيع با بهره مندي از سيره زندگي فردي و اجتماعي اهل‌بيت عليهم السلام الگوهاي مختلفي را در جهت برنامه‌ريزي و تحقق عملياتي برنامه درست در اختيار دارد. در جامعه جهاني امروز كه غرب با تكيه بر نظرياتي چون دهكده جهاني و نظم نوين جهاني سعي در يكسان‌سازي‌ و همسان‌سازي‌ فرهنگ، رسوم و اعتقادات مردم جهان دارد و اين طرح بزرگ را در قالب رسانه‌ها القا مي‌كند، پرداختن به الگويي كارآمد، منظم، مدون و با پشتوانه‌اي فكري و عملي قوي بايد به‌گونه‌اي در دستور كار قرار گيرد تا بتوان سبك زندگي مهدوي را طراحي و پياده‌سازي‌ كرد.

شايد اين امر در مواجهه با قدرت‌هاي عظيم جهان و غول‌هاي رسانه‌اي در اختيار آنان امري سخت تلقي شود، اما مگر نه اين است كه طبق آيات شريفه «ان تنصرالله ينصركم» و «و من يتوكل علي‌الله فهو حسبه و ان‌الله البالغ الامره» اگر خدا را ياري كنيد، خداوند ياورتان مي‌شود و اگر به او توكل كنيد، او براي همه‌‌چيز و همه كس كافي است. ميلاد مهدي موعود(عج)، براي جامعه امروز مناسبتي ساده نيست.

تلنگر يك تحول عظيم است، تحولي كه بايد از دل‌ها آغاز و در جامعه ساري و جاري گردد و بتواند زمينه‌هاي ظهور منجي بشريت را فراهم آورد -ا‌ن‌شاءالله-. يكي از مهم‌ترين زمينه‌سازي‌‌هاي ظهور حضرت حجت (عج)، تشكيل حكومت اسلامي توسط بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، امام خميني (ره)بود. اين انسان بزرگ كه هيچ‌گاه-حتي از سر مصلحت- سر تعظيم در برابر مستكبران فرود نياورد، توانست نظامي 2500ساله را با استعانت از خداوند و همت مردم با انگيزه و خدا دوست سرنگون كرده و به‌گونه‌اي شايد نخستين حكومت اسلامي پس از دوران پيامبر اكرم را به منصه ظهور بنشاند.

امام خميني با حركتي خروشان نشان داد، بايد مرد ميدان‌هاي سخت جهاد بود. توسل و تمسك به ريسمان محكم الهي و سيره اهل‌بيت است كه مي‌تواند پشتوانه‌هاي محكمي براي زمينه‌سازي‌ ظهور باشد و جوانان، مردان و زناني را تربيت نمايد كه در مبارزات شركت كرده و نمايش درخشان و خونين «قيام 15خرداد سال 42» را رقم بزند. امام خميني در سال‌هاي عمر پر بركت‌شان در هيچ مذاكره‌اي از سر خفت وارد نشد و در سخت‌ترين شرايط روز كشور نيز، عزت و سربلندي مردم ايران و فرداي فرزندان‌مان را ناديده نگرفت. بنا بر تعبير رهبر معظم انقلاب، امروز در يك پيچ تاريخي عظيم قرار داريم. حيات ما در شرايط و زماني رقم خورده است كه از يك سو بايد زمينه‌هاي ظهور مهدي موعود (عج) را فراهم و از سويي ديگر بايد با مفهوم مقاومت، پايداري و صبر استقلال مادي و معنوي كشورمان را با تدبير، شجاعت و عقلانيت حفظ كنيم.

  • رئيس‌شوراي شهر تهران
کد خبر 296982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha