دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۲
۰ نفر

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از کاهش ۵۰درصدی بارندگی در استان‌های بوشهر و هرمزگان تا پایان سال زراعی جاری خبر داد.

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در بوشهر و هرمزگان

شاهرخ فاتح در گفت‌وگو با مهر افزود: در مقايسه آمارهاي فعلي با آمارهاي بلندمدت با توجه به اينكه تا پايان سال آبي، 3‌ماه باقي مانده و در عمده مناطق كشور بارندگي خاصي در اين مدت اتفاق نمي‌افتد، پيش‌بيني مي‌شود استان‌هاي هرمزگان و بوشهر با رقم فعلي بارندگي تا پايان سال آبي حدود ۵۰ درصد كاهش بارش خواهند داشت.

به گفته وي، براساس اين مقايسه‌ها استان ايلام تا پايان سال زراعي ۳۵درصد كاهش، فارس و خوزستان ۳۰درصد و كهگيلويه و بوير احمد حدود ۲۵درصد كاهش بارندگي خواهند داشت.

رئيس مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي تصريح كرد: براساس پيش‌بيني‌هاي 3ماهه مركز اقليم‌شناسي، در 2‌ماه خرداد و تير ۹۴ عمده مناطق كشور بارندگي نرمال و حتي تا حدود ۲۰درصد بيشتر از نرمال دريافت خواهند كرد.

وي افزود: در اين مدت مناطق كوچكي از سواحل گيلان و گلستان حدود ۱۰ تا ۲۰درصد كاهش بارندگي خواهند داشت. به گفته وي، نرمال بودن ميزان بارندگي در اين مدت به‌معناي پرآب بودن نيست، چرا كه در غالب مناطق كشور در ماه‌هاي خرداد و تير بارندگي خاصي اتفاق نمي‌افتد و شرايط نرمال به‌معناي پرآب بودن نيست.

کد خبر 296878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha