همشهری آنلاین: گوشت ماکیان منبع خوبی برای پروتئین است، اما شما هنوز باید به مصرف برش‌های سالم‌تر و تهیه مناسب این گوشت‌ توجه داشته باشید.

poultry

در گوشت ماکیان بخش‌های سفید سالم‌تر از بخش‌های تیره‌تر هستند، چرا که میوگلوبین کمتری دارند. میوگلوبین پروتئيني است اکسیژن را به عضلات منتقل می‌کند.

گوشت تیره تر در بخش‌هایی از از بدن پرنده قرار دارد که بیشترین استفاده از عضلات آن می‌شود. به همین علت در ماکیانی که پرواز نمی‌کنند، مانند مرغ و بوقلمون گوشت تیره در ران‌های آنها دیده می‌شود. در مقابل در اردک و غاز گوشت كه پرواز مي‌كنند تیره در سینه وجود دارد.

گوشت تیره به طور طبیعی بیشتر از گوشت سفید چربی دارد.

این توصیه‌ها را در انتخاب و تهیه این گوشت‌ها را رعایت کنید:

  • گوشت‌های بدون پوست را انتخاب کنید و این گوشت را یا در اندکی روغن تف دهید یا اینکه گوشت را با چربی خودش در ماهیتابه برشته‌کنید.
  • به‌جای اینکه گوشت ماکیان را در روغن سرخ‌کنید، آن را کباب کنید، تنوری کنید یا در ماهیتابه با چربی خودش برشته‌کنید.
  • برای پختن گوشت ماکیان از کره یا مارگارین استفاده نکنید و گوشت را با افشانه‌های پخت‌وپز در ماهیتابه بپزید.
  • پیش از پختن پوست و چربی‌های اضافی را جدا کنید.
  • گوشت سینه را انتخاب کنید که غنی از پروتئین و کم‌چربی است.
  • به‌جای گوشت اردک و غاز که پرچرب‌ترند از گوشت مرغ، بوقلمون و قرقاول استفاده کنید.

HealthDay

کد خبر 296875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =