مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

مریم رضایی: در حالی که تعداد رشته‌های اعزامی به بازیهای 2006 دوحه به‌طور تقریبی اعلام شده است، اما نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال بانوان همچنان منتظر اعلام‌نظر قطعی دبیر کمیته ملی المپیک است.

فاطمه سپنجی در این باره می‌گوید: مجوز کتبی afc (کنفدراسیون فوتبال آسیا) برای حضور بانوان در رشته فوتبال با پوشش اسلامی به ما داده شده است و تقریباً تیم فوتبال بانوان ایران از جایگاه نسبتاً خوبی در مقایسه با تیم‌های شرکت‌کننده در بازیهای دوحه برخوردار است.

 هرچند تیم‌های قدرتمندی هم حضور دارند و تاکنون بیش از 15 تیم ملی فوتبال بانوان کشورهای آسیایی برای مسابقات دوحه آماده شده‌اند، اما هنوز تیم ملی فوتبال بانوان ایران سرنوشت نامعلومی دارد.

در حالی که هدف ما باید مشارکت بیشتر باشد. وی درباره مهمترین مزایای حضور این تیم در بازیهای دوحه گفت: حوزه فرهنگی و پوشش رسانه‌ای و خبری از نقش بانوان ایران به‌ویژه برای یک رشته پرطرفدار در سراسر جهان می‌تواند مهمترین مزیت حضور بانوان فوتبالیست ایران در بازیهای دوحه باشد. ضمن آنکه کسب تجربه و ارتقای جایگاه فوتبال بانوان، بدون پرداخت هزینه‌های گزاف و ایجاد انگیزه برای تیم‌های سازمان‌یافته می‌تواند باشد.

وی گفت: تاکنون 522 تیم فوتسال و فوتبال بانوان در ایران سازمان یافته است و 7 هزار نفر در این رشته فعالند. وی افزود: از دیروز تیم‌های فوتسال زیر 19 سال بانوان در اردوی گرمسار به‌سر می‌برند و در قالب 22 تیم به رقابت می‌پردازند. وی درباره برنامه‌های آینده فدراسیون فوتبال در امور بانوان نیز گفت: اعزام 60 نفر از بازیکنان فوتبال و فوتسال در آذر 86 به بازیهای آسیایی ماکائو و راه‌اندازی فوتبال روستایی و ساحلی از این جمله است.

کد خبر 2966

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز