یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) و داوران کلیسای جهانی دیشب برندگان خود را انتخاب کردند.

کن ۶۸

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جوایز چندگانه فیپرشی که فیلم برتر در بخش مسابقه، در بخش نوعی نگاه و بخش دو هفته کارگردانان را انتخاب می‌کند، دیشب برندگان خود را معرفی کردند.

این جایزه در بخش فیلم برتر، درام هولوکاستی «پسر سائول» ساخته لاسلو نمس مجارستانی را برگزید. این فیلم تنها فیلم اول یک کارگردان است که به بخش رقابتی راه یافته است.

فیلم هندی «ماسان» به عنوان اولین فیلم ساخته نراج گایوان از هند که درباره مردمی است که کنار رود گنگ زندگی می‌کنند و هند جدید و قدیمی را زیر ذره‌بین می‌گذارد، در بخش نوعی نگاه جایزه فیپرشی را به دست آورد و «پائولینا» که پیش از این به عنوان برنده بخش دو هفته کارگردانان انتخاب شده بود، جایزه فیپرشی را نیز برای کارگردانش سانتیاگو میتره آرژانتینی به ارمغان آورد. این فیلم درباره وکیلی است که معلم می‌شود. این فیلم به بررسی واکنش افراد در برابر خشونت می‌پردازد.

داوران کلیسای جهانی نیز جایزه اصلی خود را به فیلم ایتالیایی «مادر من» ساخته نانی مورتی اهدا کرد. این فیلم درباره بحران‌های شخصی در زندگی یک کارگردان است.

«اندازه یک مرد» ساخته استفان بریزه فرانسوی و «تکلوب» ساخته بریلانته مندورا فیلیپینی نیز به عنوان فیلم‌های شایسته تقدیر داوران کلیسای جهانی معرفی شدند.

جوایز اصلی جشنواره فیلم کن امشب برندگان خود را خواهند شناخت.

کد خبر 296055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha