سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

دولت حذف یارانه نقدی پردرآمدها را ادامه می‌دهد و به گفته ۲ مقام دولتی قرار است یارانه نقدی کم‌درآمدها بیشتر شود و به اعتراض‌های احتمالی ظرف مدت ۱۵ روز پاسخ داده شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي  از افزايش يارانه طبقات پايين و دهك‌هاي كم درآمد و تقويت سبد غذايي آنها خبر داد و گفت: تعداد افرادي كه يارانه آنها حذف خواهد شد، به 6ميليون نفر رسيده است. به گزارش همشهري علي ربيعي در گفت‌وگو با تلويزيون از سفارش شخص رئيس‌جمهور مبني بر جلوگيري از آسيب به دهك‌هاي مياني و پاييني در اقدام حذف يارانه‌ها گفت: اين طرح تا مدتي آزمايشي خواهد بود تا ضعف‌هاي آن شناسايي شود به همين دليل از اقشار سطح بالاي جامعه شروع كرده‌ايم كه در اين مسير با خطاهاي كوچك و ناچيزي روبه‌رو شديم. وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي روز گذشته همچنين با صدور پيامي تأكيد كرد:

يارانه‌ها در هيچ جاي جهان يكسان بين همه توزيع نمي‌شود و اصرار بر ادامه وضع فعلي با توجه به وضعيت فعلي كشور قابل دفاع نيست. او با تأييد احتمال بروز خطا و اشتباه در فرايند شناسايي و حذف يارانه نقدي برخي شهروندان از مردم درخواست كرد كه اشتباهات احتمالي هنگام اجراي طرح را با سعه صدر تحمل كنند.

تمهيدات لازم براي رسيدگي به شكايات درنظر گرفته شده است. همزمان محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت گفت: آيين‌نامه اجرايي تبصره 20قانون بودجه به دولت ارسال شده و در حال بررسي است كه مسئول اجراي اين آيين‌نامه هم وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي است. محمدباقر نوبخت ادامه داد: حذف 4ميليون يارانه‌بگير صحت ندارد.

کد خبر 295611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha