شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

وقوع ۳ جنایت در پایتخت، بازپرس و کارآگاهان جنایی را در برابر ۳ معمای پیچیده قرار داده است.

قربانيان اين جنايت‌ها 3مرد هستند كه جسد آنها در ساختماني نيمه‌كاره، پانسيوني عمومي و در زميني باير كشف شده است.
صبح روز پنجشنبه افسرنگهبان كلانتري 161ابوذر با سعيد احمدبيگي، بازپرس جنايي پايتخت تماس گرفت و از قتل كارگر ساختماني نيمه‌كاره در شهرك وليعصر خبر داد. مقتول مردي افغاني به نام سلطان بود كه به‌دليل اصابت جسم سخت به سمت چپ سرش جان باخته بود.

مالك ساختمان درباره او به پليس گفت: سلطان از مدت‌ها قبل نگهبان ساختمانم بود و در اتاق كوچكي در گوشه حياط زندگي مي‌كرد. امروز وقتي به ساختمان آمدم، هرچه در زدم، باز نكرد و وقتي خودم در را باز كردم و به اتاقش رفتم ديدم او كشته شده است. در همين حال وقتي مأموران با بررسي صحنه جرم، اتاق مقتول را جست‌وجو كردند با پتكي سنگين و چوبي در گوشه‌اي از آنجا روبه‌رو شدند كه لكه‌هاي خون روي آن به چشم مي‌خورد و نشان مي‌داد سلطان با ضربه پتك به قتل رسيده است.

آخرين افرادي كه مقتول را ديده بودند دوستانش بودند. يكي از آنها گفت: چهارشنبه عصر او به خانه ما آمد و تا ساعت 11شب هم با هم بوديم اما بعد از آن به ساختمان برگشت تا اينكه فهميديم او را كشته‌اند. در چنين شرايطي جسد براي انجام تحقيقات بيشتر به پزشكي قانوني منتقل شد و هرچند هنوز انگيزه اين جنايت مشخص نيست اما تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد.

  • جنازه‌اي در پانسيون

درحالي‌كه فقط 2ساعت از آغاز جمعه مي‌گذشت خبر رسيد مرد جواني در پانسيوني به قتل رسيده است. اين پانسيون در خيابان سهروردي شمالي قرار دارد و دقايقي بعد كارآگاهان جنايي خود را به آنجا رساندند. ماجرا از اين قرار بود كه يكي از ساكنان پانسيون وقتي از جلوي در يكي از اتاق‌ها عبور مي‌كرد متوجه بوي تعفن شد. بو از اتاق مردي 42ساله به نام رسول مي‌آمد. او از چند هفته قبل اتاقي را اجاره كرده و به تنهايي در آنجا زندگي مي‌كرد. بوي تعفن نشانه خوبي نبود. با اينكه نيمه شب بود و بيشتر ساكنان پانسيون خواب بودند، مدير آنجا از آتش‌نشاني كمك خواست.

وقتي آتش‌نشانان با استفاده از نردبان سعي كردند از پنجره وارد اتاق اين مرد شوند، ديدند او روي زمين افتاده و به‌نظر مي‌رسد جان باخته است. به اين ترتيب درِ اتاق گشوده و همزمان اين مرگ مشكوك به بازپرس احمدبيگي اطلاع داده شد. مقتول در گوشه‌اي از اتاقش افتاده و چند قطره خون كنار سرش ريخته بود. با اين حال در نگاه اول علت دقيق مرگ او معلوم نبود. به همين دليل جسد براي كشف علت دقيق مرگ به پزشكي‌قانوني منتقل شد. در ادامه كارآگاهان به تحقيق از ساكنان پانسيون پرداختند.

چند نفر از آنها يك روز قبل از داخل اتاق مقتول سر و صدا شنيده بودند. يكي از آنها گفت: يك روز قبل صداي داد و فريادي از اتاق مرد جوان شنيدم. معلوم نبود او با چه‌كسي دعوا مي‌كند اما بعد از پايان سر و صداها در اتاقش باز نشد و ديگر هيچ صدايي نمي‌آمد. هم‌اكنون به دستور بازپرس احمدبيگي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي مشغول يافتن سرنخ‌هايي درباره اين حادثه هستند.

  • جسدي در آتش

وقوع 2فقره قتل در 2روز آخر هفته ذهن كارآگاهان جنايي را مشغول كرده بود اما آنها خبر نداشتند سومين جنايت قرار است تا ساعتي ديگر در جنوب تهران اتفاق بيفتد. اين جنايت 30دقيقه بامداد شنبه در منطقه اتابك اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه ساكنان محله‌اي در خيابان اتابك وقتي جسدي را ديدند كه در زميني باير در حال سوختن است آتش‌نشاني و پليس را خبر كردند. مرد ناشناس لا به لاي پتو پيچيده شده و در آتش مي‌سوخت. با خاموش كردن آتش تحقيقات كارآگاهان در اين‌باره آغاز شد.

نخستين نفري كه جسد را ديده بود به مأموران گفت: براي هواخوري از خانه بيرون آمده بودم كه چشمم به آتش افتاد. اول فكر كردم كسي جعبه ميوه آتش زده است اما وقتي جلو رفتم در بين شعله‌ها 2پا ديدم و فهميدم يك جنازه در آتش مي‌سوزد. همزمان اين ماجرا را به پليس و آتش‌نشاني خبر دادم اما قبل از رسيدن آنها خودم با آب، آتش را خاموش كردم.

كارآگاهان با بررسي جسد نيمه سوخته دريافتند كه مرد ناشناس در محل ديگري به قتل رسيده و جسدش به آنجا منتقل شده است. همچنين پيراهني مردانه دور گردن مقتول پيچيده شده بود كه نشان مي‌داد او خفه شده است. متخصصان پزشكي قانوني بعد از معاينه اوليه اين فرضيه را تأييد و اعلام كردند او بر اثر انسداد مجاري تنفسي جان خود را از دست داده است. براساس اين گزارش هم‌اكنون پرونده اين 3جنايت روي ميز بازپرس احمدبيگي قرار دارد و كارآگاهان به‌دنبال شناسايي قاتلان هستند.

کد خبر 295214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha