چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساعت جدید اپل یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گجت‌های بازار چین است، که براساس گزارش روزنامه‌ای نظامی در این کشور، خطری جدی برای ارتش آزادی ۱.۶ میلیونی این کشور یه شمار می‌رود.

براساس گزارش NBC، اين هشدار در گزارش روزنامه ارتش آزادي چين در شرايطي منتشر منتشر شده‌است كه چين در تلاش است تا امنيت سايبري خود را افزايش داده و حفره‌هاي امنيتي ايجاد شده توسط تكنولوژي‌هاي كشورهاي ديگر را برطرف سازد.

در اين گزارش هشدار داده كشده كه به محض اينكه سربازي ابزاري را مورد استفاده قرار دهد كه از توانايي ثبت صدا و تصوير با كيفيت بالا برخوردار است، مي‌تواند عكسبرداري كرده و اطلاعات را ارسال كند،‌احتمال تعقيب شدن و رديابي وي و آشكار شدن اسرار نظامي بسيار بالا مي‌رود.

اين روزنامه تاكيد ويژه‌اي بر رويدادي دارد كه طي آن يك سرباز ارتش چين ساعت هوشمندي به عنوان هديه دريافت كرده و تلاش مي‌كند با استفاده از آن از هم‌گروهي خود عكسبرداري كند. فرمانده ارشد وي پس از مشاهده اين رفتار، او را از عكسبرداري منع مي‌كندو موضوع را به مقامات بالاتر گزارش مي‌دهد و مقامات ارتش چين اعلام كردند استفاده از چنين تجهيزاتي مي‌تواند عمليات و امنيت ارتش را به خطر بياندازد.

اين گزارش مي‌گويد استفاده از تكنولوژي‌هاي پوشيدني متصل به اينترنت كه اطلاعات موقعيت فرد را مشخص كرده و از قابليت كنترل صوتي برخوردار هستند، توسط نيروهاي ارتش چين بايد به عنوان  تخطي از مقررات امنيت ملي در نظر گرفته شود. هنوز هيچ‌يك از اعضاي وزارت دفاع چين و يا اعضاي شركت اپل در چين نسبت به اين گزارش واكنش نشان نداده‌اند،‌اما چند نفر از اعضاي ارتش چين به صورت ناشناس تاييد كرده‌اند كه استفاده از ساعت‌هاي هوشمند و هر نوع تكنولوژي پوشيدني در ارتش چين ممنوع اعلام شده‌است.

پيش از اين نيز سيستم موقعيت‌ياب آي‌فون در برنامه‌اي تلويزيوني در چين به عنوان تهديدي براي امنيت ملي اين كشور اعلام شده‌بود.

کد خبر 294994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha