سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از آثار نقاشی پابلو‌پیکاسو توانست در حراجی کریستیز در نیویورک رکورد جدیدی در قیمت فروش یک اثر هنری در حراجی‌ها به ثبت برساند؛ تابوی زن الجزیره‌ای در این حراجی به قیمت باورنکردنی ۱۷۹ میلیون دلار به فروش رسید.

پیکاسو

براساس گزارش گاردين،‌ انتظار مي‌رفت قيمت پيشنهادي براي خريداري  تابلوي زن الجزيره‌اي (نسخه O) فراتر از 140 ميليون دلار برود اما قيمت نهايي كه در حراجي كريستيز ارائه شد، ‌بسيار فراتر از حد انتظار بود و اشتياق مجموعه‌داران را براي مالكيت اين شاهكار امپرسيونيست، مدرن و معاصر به نمايش گذاشت.

روز گذشته چندين مجموعه‌دار براي تصاحب اين اثر از طريق تلفن با يكديگر رقابت كردند و در نهايت قيمت 160 ميليون دلار نهايي شد كه با احتساب دستمزد كريستيز، مبلغ 179 ميليون و. 365 هزار دلار براي خريداري اين اثر پرداخت شد.

تا پيش از اين گران‌قيمت‌ترين اثر هنري فروخته شده در يك حراجي تابلويي با نام Three Studies of Lucian Freud اثر فرانسيس بيكن بود كه در سال 2013 با قيمت 142.4 ميليون دلار به فروش رسيد.  به گفته متخصصان هنري، ارزش سرمايه‌گذاري آثار هنري و اشتياق مجموعه‌داران ثروتمند براي يافتن بهترين آثار هنري است كه قيمت‌هاي اين آثار را تعيين مي‌كند.

گران‌ترين مجسمه فروخته شده در يك حراجي نيز مجسمه‌اي در ابعاد بدن انسان بود كه توسط البرتو گياكومتي ساخته شده و به قيمت 141.3 ميليون دلار به فروش رسيده‌است.

تابلوي زن الجزيره‌اي كه زماني در اختيار مجموعه‌داري آمريكايي بود، تحت تاثير دلبستگي پيكاسو به سبك اوگن دلاكروا نقاش فرانسوي خلق شده‌ و يكي از اعضاي مجموعه‌اي 15 تايي از آثاري است كه پيكاسو در سال‌هاي 1954 تا 1955 خلق كرده‌است.
در حراجي روز دوشنبه كريستيز از 35 كالاي حراج شده 34 مورد با قيمت كلي 706 ميليون دلار به فروش رسيدند.

کد خبر 294853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha