همشهری آنلاین: آتش سوزی در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه لئوناردو داوینچی شهر رم ایتالیا سبب شد ۵۰ درصد پروازهای آن لغو شود.

 آتش سوزی در فرودگاه رم؛ ۵۰ درصد پروازها لغو شد

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)،پس از آتش سوزی روزگذشته ترمینال شماره 3 فرودگاه رم،نیمی از پروازهای این فرودگاه لغو و هزاران مسافر سرگردان و این فرودگاه با هرج و مرج مواجه شد.

سازمان هوانوردی ایتالیا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد:امروز تنها 50 درصد از پروازها فعال خواهد بود.ورودی های ترمینال شماره 3 محل وقوع آتش سوزی،بازشده اما منطقه ترانزیت این فرودگاه هنوز غیرقابل دسترسی است.

براساس این گزارش،ترمینال شماره یک مخصوص پروازهای داخلی با مملو مسافران سرگردان رو به رو است.از این ترمینال کلیه پروازهای امروز اداره می شود.

دادستانی'چیویتاوکیا'نیز پرونده ای درخصوص آتش سوزی عمد گشوده و حکم توقیف کل منطقه ای که دچار حریق شده است را صادر کرد.

به گفته شواهد عینی،پس از نیمه شب چهارشنبه و بامداد پنجشنبه گذشته بدنبال وقوع آتش سوزی دراین فرودگاه لحظات ترس و وحشت میان مسافرانی بوجود آمد که سعی بر خارج شدن از فرودگاه داشتند و خوشبختانه کسی مجروح نشد.

در تحقیقات بعمل آمده درخصوص علت این آتش سوزی اعلام شد که احتمالا اتصال برق بوده و عمدی نبوده است. دود ناشی از این آتش سوزی از کیلومترها فاصله قابل رویت بود.

این فرودگاه بلافاصله پس ازآتش سوزی تخلیه و بسته شد.ماموران آتش نشانی ساعت ها مشغول خاموش کردن آتش بودند که تا ساعت 7 صبح روز گذشته (9:30 به وقت تهران) ادامه داشت.

فرودگاه داوینچی در 30 کیلومتری شهر رم واقع است و در اثر این آتش سوزی دچار خسارت های سنگینی شده است. گفته می شود این آتش سوزی بیش از یک هزار متر مربع را در داخل فرودگاه سوزانده و منجر به ترافیک سنگین هوایی در سراسر ایتالیا شد.

کد خبر 294427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha